جلسه پیوست اجتماعی و فرهنگی پروژه تکمیل پایانه میدان ونک به منظور ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی این طرح در محدوده این میدان در منطقه 3 برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رضا مرادی قائم مقام شهردار در این جلسه پیوست های اجتماعی طرح های شهری را لازم دانست و گفت: از آنجایی که میدان ونک به عنوان یک پایانه میانی شهر تهران و پل ارتباطی شهروندان به مراکز تجاری و اداری است از اهمیت زیادی برخوردار است.

مرادی تصریح کرد: مطالعه اجتماعی از اهمیت میدان ونک است که امیدواریم با مطالعه دقیق و کارشناسان ضرورت ویژه ای برخوردار بوده و در این راستا بهره برداری از پایانه میدان ونک با در نظر گرفتن این شرایط بسیار مفید و ارزنده قلمداد می شود و امید است با توجه به این ضرورت ها موجب رضایت شهروندان تهرانی قرار گیرند.

حسن عماری معاون پژوهشی اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این جلسه گفت: میدان ونک، میدانی فرامنطقه ای، کشوری و ایرانی است که شهروندان تهرانی از آن خاطرات به یاد ماندنی دارند به همین دلیل هر تغییری در این محدوده نیازمند مطالعه ی دقیق و موشکافانه است.

وی یاد آور شد: از آنجایی که نگاه مدیریت شهری در پروژه های مهم شهری به سه مفهوم " حمل و نقل انسانی " زندگی پیاده در شهر" و " تبدیل شهرداری از یک سازمان صرفا خدماتی به نهاد اجتماعی " می باشد.

باید سازمانها و حوزه های مختلف هماهنگی بین بخشی را میان خودشان افزایش دهند تا شاهد شهری زیبا و  آرام باشیم.

وی با اشاره به این سه مفهوم ادامه داد: براساس این سه مفهوم در هر پروژه ی شهری باید نگاه اجتماعی و فرهنگی دیده شود.

عماری در خصوص پیوست اجتماعی و فرهنگی پروژه تکمیلی پایانه میدان ونک ابراز کرد: به دلیل اهمیت این میدان باید به این موضوع دقت نمود که در این طرح چقدر به جاذبه های بومی و تاریخی این اماکن توجه شده است. /ف

برچسب ها: شهر ، جاذبه ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار