رئیس شورای عالی استانها، مدیریت یکپارچه شهری را یک ضرورت حیاتی دانست و گفت: قبل از تحقق مدیریت یکپارچه شهری باید آسیب های آن بررسی تا از ضررهای آن جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، مهدی چمران دیروز در سومین روز نشست مشترک شهرداران کلانشهرهای کشور و فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی که در میهمانسرای عباسی اصفهان برگزار شد افزود: چنانچه وظایفی را بر عهده مدیریت شهری بگذارند ولی اختیار و امکانات لازم را قرار ندهند مشکلات را بدتر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه مدیریت یکپاچه شهری تحقق یابد باید به فکر آسیب های ناشی از آن باشیم و گرنه متضرر خواهیم شد.

رئیس شورایعالی استانها در ادامه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار شد در قانون بودجه، پرداخت عوارض به صورت مستقیم به شهرداری ها تعلق گیرد.

همچنین در این نشست رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند گفت: ما باید راهکاری در مجلس بیابیم تا شوراها تقویت شوند.

نجف نژاد در خصوص مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: مدیریت در شهر باید یکپارچه شود تا معضلات شهر رفع گردد.وی ادامه داد: در خصوص مدیریت یکپارچه شهری در مجلس شورای اسلامی به نقطه نظر واحدی رسیده ایم.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی، داشتن درآمد پایدار برای شهرداری ها و دهیاریها را ضروری دانست و افزود: اگر ما بسیاری از مطالبات را به دوش شهرداران و دهیاران گذاشته ایم باید راهکارها و درآمدهایی بیابیم تا آنها بتوانند بصورت پایدار خدماتشان را ارائه دهند.

شهردار اصفهان نیز تحقق مدیریت یکپارچه شهری را از آرزو های خود دانست و گفت: اگر پلیس راهنمایی و رانندگی زیر نظر شهرداری بود ترافیک و آلودگی هوا که امروزه در شهر حاکم است وجود نداشت.

مرتضی سقائیان نژاد بیان اینکه کد های بودجه ای زیادی وجود دارد خاطر نشان کرد: چناچه در سال جاری پرداخت 10 درصد عوارض سوخت، جرایم رهنمایی و رانندگی و مالیات مستقیم به شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد شهرداری ها خدمات رسانی بهتری درامور شهری به شهروندان ارائه خواهند داد./س

برچسب ها: اصفهان ، نشست ، مشترک ، شهرداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.