جمعیت های سیاسی مخالف بحرینی تظاهرات گسترده ای در غرب منامه علیه رژیم آل خلیفه برگزار کردند و آزادی بازداشت شدگان سیاسی و به رسمیت شناخته شدن حقوق مشروع خود را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ آیت الله شیخ عیسی قاسم از حکومت بحرین خواست وضع خودش را اصلاح کند تا آرزوهای عادلانه ملت تحقق یابد .عبد الناصر فقیه گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت : تدابیر رسمی و عملیات تنگ کردن عرصه بر روی مخالفان نتوانست جلوی تظاهرات را در غرب منامه بگیرد.تظاهرکنندگان بر لزوم تحقق عدالت اجتماعی و دادن حقوق سیاسی و توقف انحصار طلبی یک گروه محدود در قدرت تأکید کردند .

فقیه گفت هزاران نفر از میدان «بلده کرانه» تا میدان جنوسان در غرب منامه با شعار « زمان بردگی گذشته است» تظاهرات کردند و دموکراسی و آزادی بازداشت شدگان سیاسی را خواستار شدند .شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین گفت :« ملت و انقلاب به شیوه های مختلف به مسیر خود تا رسیدن به دموکراسی ادامه خواهند داد . برخی هرگز تصور نکنند این راهپیمایی ها و انقلاب امکان دارد بر اثر فشارهای امنیتی و سرکوب ها متوقف شود».

یکی از تظاهرکنندگان گفت :« از زمان تصمیم پادشاه بحرین برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات تا دیروز هفده تظاهرات فقط در منامه برگزار شده است این نشان می دهد ملت به حقوق خود واقف است. ده ها تظاهرات نیز در روستاها برگزار شده است ».احمد مطیری از بازداشت شدگان سابق گفت:« ما تظاهرکنندگان از شرق تا غرب بحرین با تفرقه قومیتی و نژادی مخالفیم».

تظاهرات دیروز از درگیری با نیروهای امنیتی در امان نماند و وزارت کشور اعلام کرد نیروهایش با اعضای گروهی که از مسیر راهپیمایی تخطی کردند درگیر شدند.آیت الله شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه در منطقه درّاز به توقف فرهنگ خشونت متقابل در بین اعراب دعوت کرد .وی از حکومت های کنونی در کشورهای عربی خواست وضع سیاسی خودشان را اصلاح کنند تا آرزوهای عادلانه ملت ها تحقق یابد.

وی گفت:« حکومت ها در آن دسته از کشورهای عربی که صحنه تحرکات سیاسی و انقلاب بوده است و در کشورهایی صحنه تحرکات سیاسی و انقلاب نبوده است باید وضع سیاسی خودشان را اصلاح کنند تا آرزوهای عادلانه ملتها را محقق و با ملت ها مهرورزی کنند ». از طرف دیگر جنبش تمرد بحرین از اظهارات سفیر انگلیس را در منامه انتقاد کرد .سفیر انگلیس جنبش تمرد بحرین را دعوت به تعطیل کردن زندگی توصیف کرده است.حسین یوسف سخنگوی جنبش تمرد گفت کسانی را که استعمارگران انگلیسی در بحرین روی کار آوردند همان ها زندگی دموکراتیک و عدالت در بحرین را تعطیل کرده اند .
برچسب ها: تظاهرات ، خلیفه ، سرکوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار