رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور گفت: اینکه در یک تدبیر غیرعقلایی بخواهند آب شیرین ارس را به یک دریاچه شور بریزند و به خشک شدن ارس نیز کمک کنند کار غیرعقلانی و خطایی بزرگ در حق کشاورزان و زارعان منطقه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور در جمع اهالی روستای کرعباسلوی نیرگفت: سهم جمهوری اسلامی ایران از رود ارس یک میلیارد و 850 میلیون متر مکعب است که از این رقم سهم استان اردبیل یک میلیارد و 450 میلیون متر مکعب است.

وی گفت:‌ هر چند به غیر از سهم این استان 400 میلیون متر مکعب را مسئولان به هر کجا می‌خواهند، می‌توانند انتقال دهند اما ما اجازه نمی‌دهیم حتی یک قطره از آن آب به ناحق به مناطق دیگر به ویژه استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی انتقال پیدا کند چرا که این حرکت ظلم واقعی در حق زارعان و کشاورزان استان اردبیل است.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد:‌ این سهمی بوده که از سالیان دراز به استان اردبیل اختصاص یافته و در صورت احقاق این حق مابقی آب می‌تواند به سایر مناطق انتقال پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هیچ عقل سلیمی حکم نمی‌کند آب شیرین ارس که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است به منطقه خشک آذربایجان‌شرقی و یا دریاچه شور ارومیه اختصاص یابد تا زمینه از بین رفتن رود ارس نیز فراهم آید، خاطر نشان کرد: ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم با حقابه استان 40 هزار هکتار از اراضی منطقه آذربایجان‌شرقی سیراب شود.

رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور در ادامه بیان کرد: بنده مخالف جدی انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و مناطق خشک آذربایجان‌شرقی هستم و هرگز اجازه نمی‌دهیم با همراهی دولت خدمتگزار یازدهم و وزیر اندیشمند چیت‌چیان این انتقال نامطلوب انجام شود.

حقیقت‌پور همچنین افزود:‌ ما تلاش می‌کنیم روستای کرعباسلو که از مناطق گردشگری و تاریخی با سابقه است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد در مسیر توسعه قرار گیرد و به اجرای طرح‌های هادی، عمران روستایی و تأمین آب شرب این مناطق توجه و همتی واقعی خواهیم داشتب/.

برچسب ها: اردبیل ، انتقال ، آب ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.