نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اردبیل از طریق نیر – سراب – بستان‌آباد به راه‌آهن اصلی کشور می‌پیوندد که به نظر می‌رسد این طرح مفید‌تر از راه‌آهن اردبیل – سرچم باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور در جمع مردم شهرستان نیر اظهار داشت: مقدمات پیوستن اردبیل به این خط ریلی انجام شده و بنده با رایزنی‌هایی که از طریق وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دستگاه‌های ذیربط داشتم پیشنهاد کردم تا راه‌آهن بستان‌آباد – سراب - نیر – سرعین هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده این طرح به تصویب نهایی رسیده و از بودجه سال 93 ردیف اعتباری می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن راه‌آهن اردبیل – سرچم پیش‌بینی‌ها بر این است که اردبیل با پیوستن به راه‌آهن سراب – بستان‌آباد زودتر می‌تواند به خط ریلی کشور بپیوندد.

این نماینده مجلس در خصوص کسب مجوز لازم برای احداث بیمارستان 63 تختخوابی نمین و 32 تختخوابی نیر افزود: ما در ماه‌های گذشته در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده توانستیم مجوز لازم را دریافت کرده و با تعیین ردیف بودجه بتوانیم کارهایمان را انجام دهیم.

حقیقت پور همچنین در خصوص راه ارتباطی آرموداق به میانه گفت: با پیگیری‌های مجمع نمایندگان اردبیل و شمال غرب برای چهار بانده کردن این محور طرح‌های مطالعاتی انجام شده و در حال تصویب نهایی عملیاتی کردن این طرح هستیم.

وی از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواست نسبت به ساماندهی قلعه بوینی‌یوغون اقدام کرده و در این زمینه اقدامات ثبتی مناسب را انجام دهند.

این نماینده مجلس توجه به مناطق روستایی و محروم را یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت جدید اعلام کرد و بیان داشت: وزرای تازه نفس و کار‌آمد دولت یازدهم سعی‌شان را به کار گرفته‌اند تا زودتر از موعد مقرر بتوانند اهداف تعریف شده را محقق و زمینه یک حرکت منسجم را فراهم بیاورند/س.

برچسب ها: اردبیل ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.