رئيس کميسيون آئين‌نامه داخلي مجلس در مورد طرح اصلاح نحوه سوال از وزرا گفت: در صورت تصويب اين طرح، سوالات نمايندگان از وزرا، ديگر قابل تقسيم به دو سوال منطقه‌اي و ملي نيست، چراکه اين تقسيم‌بندي اشتياق و انگيزه نمايندگان در پيگيري امور کشور را سلب کرده و آنطور که بايد نمايندگان پيگير سوالات نخواهند بود.

"عزت‌الله يوسفيان‌ملا" نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح طرح يک فوريتي اصلاح ماده 210 آئيين‌نامه داخلي مجلس در مورد اصلاح نحوه سوال از وزرا، گفت: در صورت تصويب اين طرح، سوالات نمايندگان از وزرا ديگر قابل تقسيم به دو سوال منطقه‌اي و ملي نيست، چراکه يک نماينده علاوه بر نماينده حوزه انتخابيه خود نماينده ملت نيز هست و دليلي ندارد سوالات نمايندگان به اين شکل تقسيم‌بندي شود.

وي تصريح کرد: تقسيم‌بندي سوالات به منطقه‌اي و ملي اشتياق و انگيزه نمايندگان را در پيگيري امور کشور سلب کرده و آنطور که بايد نمايندگان پيگير سوالات نخواهند بود.

رئيس کميسيون آئين‌نامه مجلس در ادامه اظهار اشت:  همچنين پيگيري سوالات نمايندگان که به  کميسيون‌هاي تخصصي مربوطه ارجاع مي‌شود نيازمند چانه‌زني است که بر اساس اين طرح اگر نماينده‌اي سوالات خود را نتوانست در کميسيون تخصصي مربوطه پيگيري کند مي‌تواند سوال خود را به هيئت‌رئيسه ارجاع دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهادات نمایندگان مجلس درباره اصلاح مواد مربوط به سؤال از وزرا در آیین‌نامه داخلی این است که از این پس کمیسیون میزبان سؤال هم باید درباره درست بودن سؤال نظر بدهد، از این رو اگر کمیسیون سؤال مربوطه را تأیید نکند، سوال به صحن علنی نمی‌آید و این در حالی است که تا قبل از این موضوع، کمیسیون تنها وظیفه ارجاع و تعیین منطقه‌ای و ملی بودن سؤال را برعهده داشت.
 

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، وزراء ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار