عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: روند فعالیت حزب در ایران به گونه‌ای نیست که قانون اساسی را در این‌باره نیازمند تغییر و تحول بدانیم.

"آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در رابطه با وضعیت و جایگاه احزاب در کشور اظهار داشت: ولایت‌مداري بعنوان اصلی‌ترین ملاک برای فعالیت احزاب و مردم در کشور جهت اداره امور در عرصه‌هاي مختلف است.
 
وی با بيان اينکه احزاب در کشور جایگاه چندان معتبری در نزد مردم ندارند و بیشتر تابع سلایق شخصی خود هستند، گفت: تشکیل احزاب در چارچوب قانون اساسی از بسیاری بی‌انضباطی‌ها و هرج‌ و‌ مرج‌ها جلوگیری می‌کند، اما در حال حاضر روند فعالیت حزب در ایران به گونه‌ای نیست که قانون اساسی را در این‌باره نیازمند تغییر و تحول اساسي بدانیم.

وی با بیان اینکه احزاب در ایران در آستانه انتخابات همانند قارچ از زمین بیرون می‌آیند و بعد از مدتی از بین می‌روند، خاطرنشان کرد: فعلا احتیاجی به بازنگری در قانون اساسی نداریم و بهتر است که مجلس و دولت با کمک یکدیگر به صورت مصوبه و بخشنامه مقرراتی را در خصوص فعالیت احزاب وضع کرده، در آن چارچوب حرکت کنند و از این طریق به نظم و انسجام بیشتری دست یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار