ابراهيم حسن‌بيگي تجربياتش را به هشتمين نشست «عصر تجربه» می‌برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، این نشست روز یکشنبه 3 شهريور ماه ساعت 16 در سرای داستان بنیاد برگزار می‌شود تا نویسنده «محمد(ص)»، «اشکانه»، «قدیس» و «سال‌های بنفش» از داستان‌نویسی بگوید.

ابراهيم حسن‌بيگي در سال 1336 در يكي از روستاهاي شهرستان گرگان متولد شد. او در سال 1359 در آموزش و پرورش استخدام مي‌شود و پس از دو سال مدير امور برنامه‌هاي راديو گرگان مي‌شود. سفر به كردستان در سال 1364، سرآغاز حركت نويني براي اين نويسنده مي‌شود. 

حاصل اين سفر، دريافت حس‌و‌حال‌ها و سوژه‌هاي داستاني براي وي مي‌شود که بعدها دستمايه بيشتر داستان‌هاي كوتاه وي قرار مي‌گيرد. حسن‌بيگي در سال 1364 وارد دانشگاه مي‌شود و در رشته زبان و ادبيات فارسي به ادامه تحصيل مي‌پردازد. وي در سال 1367 به‌عنوان كارشناس بخش داستان انتشارات «مدرسه» به دفتر انتشارات كمك آموزشي وزارت آموزش و پرورش منتقل می‌شود.

سفرهاي پي‌درپي، از كودكي تا به حال، براي اين نويسنده نتیجه خوبي داشته است، به طوری كه بسياري از آثار او را مي‌توان حاصل سفرها و آشنايي‌اش با مردم نقاط مختلف ايران خواند. 

گفتني‌ست وي تا به حال در مسابقات و جشنواره‌هاي متعددي شركت كرده و موفق به كسب جوايزي هم شده است. كتاب «ريشه در اعماق» حسن‌بیگی  به‌عنوان كتاب برگزيده 20 سال داستان‌نويسي انقلاب و همینطور کتاب سال دفاع مقدس انتخاب شده است. رمان «محمد(ص)» او نیز به‌تازگی به انگلیسی ترجمه شده است.

علاقمندان براي شركت در نشست‌های تخصصی و متنوع بنیاد مي‌توانند به نشانی خيابان استاد نجات‌الهي(ويلا)، كوچه نويد، بن‌بست چهارم، پلاك یک، مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88902810 تماس بگيرند./ي2

برچسب ها: قدیس ، عصر تجربه ، حسن بیگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار