شبکه خبري سي ان ان آمريکا به نقل از يک مقام وزارت دفاع اين کشور گزارش کرد: پنتاگون فهرست اهداف احتمالي را در سوريه که باراک اوباما رئيس جمهور بايد درباره حمله به آنها تصميم گيري کند، تهيه و به روز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، اين گزارش در حالي منتشر شد که فشارها بر اوباما به منظور واکنش عليه سوريه از داخل کشور، افزايش يافته است. 

به گفته اين مقام وزارت دفاع آمريکا، فهرست اهداف بالقوه در سوريه تهيه شده است و براي حمله به اين کشور بدون وارد شدن به حريم هوايي آن نيز برنامه ريزي شده است. 

وي تاکيد کرد تا کنون براي مداخله نظامي در سوريه تصميم نهايي اتخاذ نشده است. البته اين فهرست به منظور ارائه اطلاعات جامع به رئيس جمهور براي تصميم گيري در اين زمينه تهيه شده است. 

اين مقام امنيتي در ادامه گفتگوي خود با سي ان ان تصريح کرد برنامه ريزي انعطاف پذير و دقيق براي حمله به سوريه بسيار ضروري است.

به نوشته اين روزنامه، اوباما و تيم امنيت ملي اش روز جمعه براي بحث درباره حمله به سوريه جلسه اي چهار ساعته داشتند، اما در اين باره تصميم نهايي را اتخاذ نکردند.

يک مقام امنيتي روز جمعه فاش کرد واشنگتن تصميم دارد با اعزام چهارمين جنگنده مسلح به موشک هاي کروز به درياي مديترانه، حضور دريايي اش را در اين منطقه افزايش دهد. اين مقام امنيتي ادامه داد تعميرات کشتي جنگي يواس اس ماهان پايان يافته و قرار بود که به پايگاهش در نورفولک در ايالت ويرجينيا بازگردانده شود، اما فرمانده ناوگان ششم آمريکا تصميم گرفت اين کشتي را در منطقه نگه دارد.

اين مقام که خواست نامش فاش نشود تاکيد کرد تا کنون نيروي دريايي براي آمادگي به منظور شرکت در عمليات نظامي در سوريه دستوري دريافت نکرده است.

چاک هيگل وزير دفاع آمريکا نيز گفت اين وظيفه وزارت دفاع است که همه احتمالات را در اختيار رئيس جمهور قرار دهد. 

يک نماينده ارشد افراطي دموکرات عضو کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا نيز روز جمعه از اوباما خواست پس از حمله آشکار شيميايي اسد به شهروندان، دستور حمله به سوريه را صادر کند.

هرچند مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا نيز با حمله نظامي به سوريه موافق است، اما همچنان در اين زمينه ميان اعضاي ارشد دولت، نمايندگان کنگره و مجلس نمايندگان اختلاف نظر شديد وجود دارد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار