مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري خوزستان گفت: آثار و اشياي تاريخي خوزستان بايد در موزه هاي اين استان نگهداري شود و درهمين راستا با اتمام كار موزه منطقه اي اهواز اين آثار از مخزن موزه ملي به استان بازگردانده مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ افشين حيدري با اشاره به اينكه بسياري از اشياي تاريخي استان خوزستان در مخزن موزه ملي نگهداري مي شود گفت: با اتمام كار موزه منطقه اي در اهواز مي توان اين آثار را به استان انتقال داد و اين امر زمينه جذب گردشگر در استان را فراهم خواهد كرد.
وي از اختصاص بودجه ملي و استاني براي اتمام كار موزه منطقه اي در اهواز خبر داد و افزود: در راستاي ساخت موزه منطقه اي در جزيره شادي شهرداري اهواز اقداماتي مانند ايجاد فضاي سبز را انجام داده و فعاليت مجدد پروژه ساخت موزه منطقه اي اهواز نيز در اين جزيره آغاز شده است.
مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري خوزستان بيان داشت: ميراث فرهنگي استان خوزستان در سال جاري نگاه ويژه اي به ساخت موزه در شهر هاي مختلف استان دارد و مشكل موزه هاي شهرستان هاي آبادان و رامهرمز برطرف خواهد شد.
حيدري همچنين با اشاره به توافقات انجام شده با اداره كل راه آهن جنوب براي احداث موزه راه آهن در اهواز گفت: معين شده كه در براي ساخت اين موزه اداره كل راه آهن جنوب زميني را در اختيار ميراث فرهنگي استان قرار دهد.
وي با اشاره به اينكه در كلان شهر اهواز جاذبه هاي گردشگري بسياري وجود دارد گفت: يكي از جاذبه هاي گردشگري هر شهر وجود موزه در شهرها است كه متاسفانه كلان شهر اهواز تاكنون از اين موهبت بي بهره بوده است.
مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري خوزستان اظهار داشت: در شهر اهواز مي توان با ساخت موزه هاي علوم ،تاريخ ،مشاهير و حتي نفت زمينه توسعه بخش گردشگري را فراهم كرد.
وي افزود: در حال حاضر هيچ موزه اي در شهري مانند شوشتر با قدمت چندين هزار ساله وجود ندارد و اميدواريم بتوانيم با ساخت موزه در شهرهاي استان ،مردم كشور را با تمدن غني استان خوزستان آشنا كنيم.
مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان با اشاره به راه اندازي موزه مسجد سليمان بعد از هشت سال گفت: تا يك ماه آينده موزه اين شهرستان نيز راه اندازي مي شود .
حيدري بيان داشت: در استان خوزستان برخي پروژه ها وجود دارند كه روند فعاليت هاي عمراني اين پروژه ها به قدري طولاني مي شود كه مردم آن پروژه را فراموش مي كنند در صورتي كه وقتي پروژه اي مشكل معارض نداشته و اعتبارات آن نيز فراهم است نبايد با تاخير روبرو باشد.
وي افزود: همچنين پيگيري هاي بسياري براي ثبت جهاني چاه نفت شماره يك مسجد سليمان به عنوان اولين ميراث صنعتي خاورميانه انجام شده كه اميدواريم اين اقدامات به نتيجه برسد. /س
برچسب ها: اشیا ، موزه ، نگهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.