به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سالانه 30 تا 40 تن گوشت شترمرغ در استان کرمانشاه تولید می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 بهرام خانی گفت: پرورش شترمرغ در استان کرمانشاه از حدود 10 تا 12 سال پیش آغازو نخستین واحد پرورش این پرنده ارزشمند در شهرستان صحنه راه اندازی شد.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در حال حاضر واحدهای پرورش شترمرغ مولد، پرواری و توامان در سطح استان وجود دارد.

خانی با بیان اینکه در حال حاضر 14 واحد پرورش شترمرغ مادر، گوشتی و توام در استان پروانه تاسیس دارند، گفت: تنها چهار واحد از واحدهای پرورش شترمرغ در استان فعالند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر سه تا چهار واحد نیز در استان در دست احداث است.

به گفته خانی سالانه 30 تا 40 تن گوشت شترمرغ در استان کرمانشاه تولید می شود و مابقی تولیداتنیز به صورتزنده به فروش می رسد.

وی پوست و چرم را اصلی ترین و گرانقیمت ترین قسمت های شترمرغ دانست و افزود: شترمرغ تنها پرنده ای است که تمامی قسمت های آن از پر و پوست و چرم گرفته تا گوشت و تخم و ... ارزش اقتصادی دارند و از این حیث در فهرست پرنده های ارزشمند قرار می گیرد.

خانی با بیان اینکه چرم یکی از اصلی ترین و گرانقیمت ترین بخش های این پرنده ارزشمند است، گفت: به دلیل اهمیت چرم، شترمرغ تنها در واحدهای صنعتی کشتار می شود که این نوع واحدها در استان وجود ندارد و شترمرغ های که کشتار می شوند به کشتارگاه صنعتی استان البرز فرستاده می شوند.

در شهرستانهای صحنه، کرمانشاه، روانسر و گیلانغرب واحدهای پرورش شتر مرغ وجود دارد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، شترمرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.