رئيس کميسيون بين المللي حقوق بشر تأکيد کرد ارتش سوريه در مقابله با تروريست ها از هيچ گونه سلاح شيميايي استفاده نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني سوريه ، محمد شاهين امين خان افزود آنهايي که از شعارهاي دموکراسي و آزادي  سوء استفاده مي کنند اين مواد را عليه سوري ها به کارگرفته اند.
روسيه و آمريکا نيز بر لزوم تحقيق واقعگرايانه درباره  گزارش هايي که از استفاده از سلاح شيميايي در ريف دمشق حکايت دارد تأکيد کردند و از مخالفان مسلح خواستند امنيت بازرسان را به مکان فرضي تضمين کنند.
الکساندر لوکاشوويچ سخنگوي رسمي وزارت خارجه روسيه گفت مخالفان مسلح از تحقيق جلوگيري مي کنند.
وي از اقدام اروپايي ها به تبليغ و ترويج ادعاهاي ضد سوري براي فشار به شوراي امنيت سازمان ملل متحد و توسل به زور  عليه سوريه ابراز تعجب کرد.
وي گفت اين اظهارات را به خصوص کساني مطرح مي کنند که مارس گذشته در مسير دعوت سوريه براي تحقيق بي طرفانه و سريع در ارتباط با استفاده مخالفان از سلاح شيميايي در منطقه خان العسل در حلب کارشکني کردند.
وزارت امور خارجه جمهوري چک نيز ابراز اطمينان کرد دولت سوريه اجازه خواهد داد که درباره اين گزارش ها تحقيق شود.
اوروگوئه نيز خواستار حل وفصل مسالمت آميز براي بحران سوريه از طريق گفتگو شد و بر حمايتش از تلاش هاي متعدد از طريق سازمان ملل براي دستيابي به حل وفصلي در خصوص بحران در سوريه از طريق مذاکره تأکيد کرد .
برچسب ها: بین الملل ، حقوق ، بشر ، شیمیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار