مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه این شرکت است که در ارتقا ایمنی این سرمایه باید بیش از پیش توجه داشت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مرتضی آقاجانی امروز در نشست بررسی اقدامات انجام شده، اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهایی که باید در جهت کاهش حوادث شرکت انجام شود فراهم آوردن شرایط ایمنی کارکنان است چراکه نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه شرکت است.

وی افزود: افزایش ضریب اطمینان استاندارد عامل مهمی است که علاوه بر تاثیر مستقیم بر حفظ نیروی انسانی و کاهش هزینه‌ها بر مسائل فنی نیز تاثیر می‌گذارد و در ضمن، انگیزه‌های لازم جهت ادامه فعالیت نیروی انسانی را نیز ارتقا می‌بخشد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت حوادث گفت: هر حادثه‌ای که در شرکت اتفاق می‌افتد می‌بایست به خوبی ثبت گردد تا بعدها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا ضمن کسب تجربه برای ادامه فعالیت‌ها در دستیابی به ارتقا شاخص‌های ایمنی و سلامت کارکنان و کاهش حوادث گام برداشته شود.

آقاجانی با بیان اینکه همواره روش‌های پیش‌گیری به مراتب آسان‌تر و دارای هزینه بسیار کمتری نسبت به رفع عوارض ناشی از حوادث است افزود: تمامی افراد باید اصول ایمنی را در هر نوع فعالیتی و در هر جایگاهی سر لوحه کار خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: به کارگیری اصول علمی، فنی و تجربی در زمینه تامین شرایط ایمنی، حفاظتی و بهداشت محیط کار می‌تواند، احتمال بروز حادثه را به حداقل رساند.

این مسئول ادامه داد: در این صورت است که قادر خواهیم بود نیروی انسانی را که ارزشمندترین عامل در انجام کار است به عنوان یک سرمایه ملی حفظ کنیم و از هدر رفتن سرمایه‌هایی که می‌توانند در افزایش و ارتقای کیفیت تولیدات صنعتی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند جلوگیری کنیم.

رییس ایمنی و آتش نشانی شرکت فولاد هرمزگان نیز در ادامه گفت: در سال 91، به میزان 5 هزار و 936 نفر ساعت آموزش ایمنی تخصصی در شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد که به طور متوسط 88 درصد پرسنل در این دوره‌ها مشارکت داشتند.

مجید نادری اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مسئولان و برنامه‌ریزی‌های واحد آموزش در سال‌جاری تعداد دوره‌های بیشتری برای پرسنل تدارک دیده شود.

وی بیان داشت: در همین راستا در سال 91 به میزان 9 هزار و 414 نفر ساعت آموزش بدو استخدام برای نیروهای تازه وارد، شامل نیروهای شرکتی و پیمانکار نیز برگزار شد./ج1

برچسب ها: هرمزگان ، فولاد ، آتش نشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.