مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از احداث مرکز اختر شناسی در این شهرستان بعد از بررسی‌های نهایی در این زمینه خبر داد و گفت: احداث رصدخانه و آسمان‌نما علاوه بر جذب گردشگر، فضا را برای مباحث علمی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،  مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ارتفاعات شهر بیجار رای ایجاد مرکز اختر شناسی گفت: این شهرستان با طبیعت شگفت در این زمینه ظرفیت کارهای علمی و اخترشناسی را داراست.
عتیقی در ادامه با اشاره به ارتفاع 2400 متری کوه نسار و موقعیت مناسب این کوه به لحاظ  دید در شب افزود: استقرار شهر بیجار در مرکزیت چهار استان کشور، فرصت مناسبی برای جذب گردشگر و استفاده از این موقعیت به نحو مطلوب است.
وی اضافه کرد: مرکز اخترشناسی شامل رصدخانه، آسمان نما، سالن اجتماعات و کلاس‌های آموزشی است که زمینه را برای حضور علاقمندان به علم نجوم و ارائه آموزش به آنها را فراهم خواهد ساخت.
عقیقی در پایان افزود: شهر بیجار به علت عدم آلودگی هوا، ارتفاعات بسیار مناسب، دارا بودن کمترین آلاینده‌های نوری و موقعیت خاص جغرافیایی، از امتیاز ویژه‌ای برای ایجاد مرکز اخترشناسی برخوردار است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.