"مايکل مالوف" مقام پيشين وزارت دفاع آمريکا در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشاتودي گفت: شورشيان سوريه توانايي استفاده از سلاح هاي شيميايي را دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،مالوف افزود: اين يک حقيقت است که شورشيان سوريه اين توانايي را داشته اند که اين سلاح ها را از عراق به دست آورند و آنگاه آنها را به ترکيه منتقل کرده  و با انتقال آنها به مناطق تحت کنترل خود از آنها در اين مناطق استفاده کنند. اين موضوع به تحقيقات بيشتر نيازمند است. شورشيان توانايي استفاده از سلاح هاي شيميايي را دارند و حمله اخير در مناطق تحت کنترل آنها روي داده است و اطلاعاتي به دست آورده ايم که بر اساس آن تصاويري که از قربانيان اين حمله شيميايي پخش شده است به زماني قبل از اعلام حمله مربوط مي باشد که ابهام آور است.
وي افزود:دولت سوريه از سازمان ملل خواسته که درباره موضوع ادعاي کاربرد سلاح هاي شيميايي تحقيق کند.اين موضوعي جدي است در حال حاضر بيشتر اطلاعات موجود را مخالفان دولت به رسانه ها تزريق مي کنند و به همين دليل همه بايد با دقت بيشتري وضعيت را پيگيري کنند و در اين بين سياستگذاران بايد پيش از هر تصميم گيري  درباره اين موضوع  بسيار دقيق باشند.
وي در پايان گفت: به نظرم آمريکا بايد با احتياط عمل کند و از هرگونه دخالت نظامي در مورد سوريه حذر کند و خواهان انجام تحقيقات و نتايج حاصل از آن را پيگيري کند.در حال حاضر بيشتر اطلاعات موجود درباره اين حمله را شورشيان ارائه کرده اند و آنها مي تواند شواهد ميداني موجود را به راحتي به نفع خود  خدشه دار کند. درشرايط کنوني هرگونه دخالت نظامي در سوريه و در مناطقي که سلاح هاي شيميايي در آنجا وجود دارد،مي تواند فاجعه اي به مراتب وسيعتر رادر مناطق پرجمعيت به بار آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار