مدیر طرح و برنامه پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث از انتشار کتاب آسیب‌شناسی روایات تفسیری در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مهدی خسروی با اشاره به پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) اظهار کرد: این پژوهشکده یکی از چهار پژوهشکده‌ پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) در سال 91 با استقلال گروه تفسیر پژوهشکده علوم و معارف حدیث کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

مدیر اجرایی مجله تفسیر اهل بیت(ع) با اشاره به اهداف پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) گفت: این پژوهشکده با هدف دستیابی به روش تفسیری جامع اهل بیت(ع) و گسترش راهکارها و الگوهای بهره‌گیری نظام‌مند از آن تشکیل شده است.

وی تربیت پژوهشگران توانمند و آگاه به شیوه تفسیری اهل بیت(ع) و همگانی کردن بهره‌گیری از آموزه‌های تفسیری اهل بیت(ع) در عرصه‌های مختلف زندگی را از اهداف دیگر پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) ذکر کرد.

وی با اشاره به وظایف پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) گفت: «روش‌شناسی فهم معارف تفسیری اهل بیت(ع) و بررسی تطبیقی آن با دیگر روش‌ها»، «تبیین مبانی و روش تفسیر روایی» و «شناسایی پرسش‌ها، مشکلات و نقدهای متوجه روش و آموزه‌های تفسیری اهل بیت(ع)» از جمله وظایف این پژوهشکده است.

پژوهشگاه قرآن و حدیث با هدف نظریه‌پردازی، تولید دانش، انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در حوزه علوم انسانی و اسلامی بر پایه قرآن و حدیث، تربیت پژوهشگران توانمند با توجه به نیازهای تخصصی و عمومی جامعه و جهان اسلام و نهادینه کردن دستاوردهای نوین این عرصه در فضای علمی حوزه و دانشگاه فعالیت دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.