مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: 100 درصد ظرفيت هتل هاي استان در دور دوم سفرهاي تابستاني اشغال شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: در پي استقبال كم نظير مردم و گردشگران در سفر تابستاني به آذربايجان شرقي، ميانگين اشغال و تكميل ظرفيت هتل هاي استان در نيمه پاياني مرداد و دور دوم سفرهاي تابستاني 100 درصد بوده است.

وي تشريح كرد: علاوه بر هتل ها، ظرفيت اغلب مهمانپذيرها و كمپ هاي گردشگري شهرستان هاي مختلف استان و به ويژه تبريز نيز تكميل شده است.

محمدي اقامت گردشگران تابستاني استان را تنها منحصر به هتل ها و مهمانپذيرها ندانست و افزود: پارك هاي مسافر و عمومي تبريز و شهرستان ها نيز با چادرهاي برپا شده، با استقبال كم نظيري از سوي گردشگران روبرو شده اند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تصريح كرد: عليرغم افزايش ظرفيت اماكن اقامتي گردشگري آذربايجان شرقي و بهره برداري از هتل آپارتمان ها در شهر تبريز و نيز افزايش تعداد تخت هاي هتل ها و مهمانپذيرها طي ماه هاي اخير، با توجه به افزايش چشمگير گردشگران داخلي و خارجي به استان با اشغال صد درصدي هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذير در آذربايجان شرقي مواجه هستيم.

محمدي افزايش چشمگير گردشگران داخلي و به ويژه خارجي ورودي به استان را حاصل مجموعه عواملي از جمله توسعه و بهبود زير ساخت هاي گردشگري، توسعه اماكن اقامتي، مرمت آثار تاريخي و ايجاد امكان بازديد از آنها و نيز معرفي شايسته اين آثار به جهانيان در پنج سال اخير عنوان كرد.

وي با اشاره به توسعه زيرساخت هاي گردشگري در استان طي پنج سال اخير خاطرنشان كرد: امروز بيش از 112 مجتمع رفاهي بين راهي، 60 كمپ گردشگري و 1200 چشمه سرويش بهداشتي عمومي در محورهاي مواصلاتي و شهرستان ها و مناطق مختلف استان به بهره برداري رسيده است.

محمدي همچنين از استقرار راهنمايان گردشگري متخصص و دوره ديده در ورودي ها و محوطه آثار تاريخي و گردشگري آذربايجان شرقي در مدت زمان اجراي برنامه هاي ويژه دور دوم سفرهاي تابستاني خبر داد/س

برچسب ها: اشغال ، ظرفیت ، هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.