مفتی اهل تسنن لبنان، با هشدار درباره توطئه‌هایی که در منطقه علیه مسلمانان از جمله مسلمانان لبنان وجود دارد، تاکید کرد: به لبنانی ها، شیعیان و اهل تسنن می گویم که فتنه گران دیروز ضاحیه را و امروز طرابلس را هدف قرار داده اند و آنها تلاش می کنند ، شما را به جنگ با یکدیگر وادار کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛  "شیخ محمد رشید قبانی"  گفت: مصیبتی که امروز در طرابلس به ما وارد آمد مصیبت بزرگی بود. ما امروز عزدار کسانی هستیم که پس از برگزاری نماز جمعه آنها از دست دادیم. آنها شهدایی هستند که در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

وی گفت: امروز، تروریسم به زشت ترین شکل ممکن در طرابلس و زمانی که نمازگزاران را هدف قرار داد خودنمایی کرد. امروز، چنین تروریسمی بزرگ ترین سلاح توطئه است که همه لبنانی ها را هدف قرار می دهد و به آنها چنین جلوه و القاء می کند که شیعیان سنی ها را و سنی ها شیعیان را هدف قرار می دهند تا آتش فتنه را بین آنها شعله‌ور کند.

"شیخ قبانی" افزود: با ایجاد چنین فتنه ای در لبنان راه برای فتنه‌گران جهت ارتکاب قتل و کشتار در منطقه عربی و به آتش کشیدن آن فراهم می شود و در نهایت خواسته ها و آرمان های یهودیان و اسرائیل در متلاشی کردن منطقه عربی تحقق می یابد. آنها با این اقدامات تلاش می کنند تا مصیب ها و زخمی های وارد شده بر منطقه سبب شود مسئله اصلی منطقه یعنی فلسطین به فراموشی سپرده شود و گزینه هایی که می خواهند را بر منطقه و ملت های آن تحمیل کنند.

مفتی اهل تسنن لبنان افزود: شما مسلمانان لبنان آیا نمی دانید که انفجار هفته پیش در منطقه ضاحیه منفجر کردن اهل تسنن در ضاحیه نیست و آیا انفجار امروز در ضاحیه منفجر کردن شیعه در طرابلس نیست؟ آنهایی که می خواهند لبنان را وارد درگیری های منطقه کنند تا نقشه آن را تغییر دهند همان کسانی هستند که دیروز ضاحیه و امروز طرابلس را منفجر کردند و فردا نیز همه مناطق لبنان را منفجر خواهند کرد. تلاش آنها این است تا لبنان را نیز مانند منطقه وارد فتنه سنی و شیعه کنند.

"شیخ محمد رشید قبانی" تاکید کرد: به لبنانی ها، شیعیان و اهل تسنن می گویم که فتنه دیروز ضاحیه و امروز نیز طرابلس را هدف قرار داد و چهره خود را نشان داد تا شما را به جنگ با یکدیگر وادار کند.

وی گفت: این اقدامات تروریستی دعوتی صریح از شما اهل تسنن و شیعه برای درگیر شدن با یکدیگر است و فردا نیز نوبت درگیر کردن مذاهب و طایفه ها در سراسر لبنان خواهد رسید. این دعوت تروریست ها از شما برای درگیر شدن امروز در طرابلس و دیروز در ضاحیه مطرح شد. آیا شما این پیام تروریستی و اهداف و اغراض آن را و دعوت جنایتکارانه کسانی را که در ورای آن هستند درک نمی کنید؟ آیا شما لبنانی ها درک می کنید؟

وی خطاب به مردم لبنان گفت: شما لبنانی ها با درگیر شدن برخی از سرانتان با یکدیگر از غفلت سرمستی به خود آیید و با همبستگی و وحدت خود اختلاف ها را برای نجات لبنان و فرزندانتان از حادثه ناگوار آینده کنار گذارید. شما لبنانی ها با همدردی با یکدیگر درباره زخم ها و غمخواری در غم ها با فتنه و اقدامات تحریک آمیز مقابله کنید و فاصله های ایجاد شده بین خود را از بین ببرید. شما لبنانی ها صفوف خود را برای رویارویی با حادثه ناگوار بزرگ متحد کنید، حادثه ای که سبب زخم، محنت و درد می شود.

لبنان اگر صفی یکپارچه مانند بنیانی به هم فشرده نباشد و یکدیگر را پشتیبانی نکند، در برابر نیرنگ های آینده پایداری نخواهد کرد. من به همه مسلمانان لبنان یادآور می شوم که همان طور که پیامبر شما محمد (ص) فرمود: «اهل الرباط فی بلاد الشام الی یوم القیامه» در برابر دشمنی قرار دارید که دشمن خداوند و پیامبران است. این دشمن همان صهیونیسم است که یکی از کشورهای عزیز شما را که همان فلسطین است اشغال کرده است. این نقش و رسالت شماست و نباید درباره آن کوتاهی کنید و نباید به جنگ با یکدیگر بپردازید.
مفتی لبنان در ادامه خطاب به مردم لبنان افزود: بدانید که اگر اختلافی بین شما لبنانی ها پیش آید، نباید سبب شود خصومت یهود، در کمین نشستن آن علیه شما، تلاش های مستمر آن درباره آنچه برایتان تدارک دیده است و نیرنگ‌هایی که برایتان مهیا کرده است را فراموش کنید.

آیا همه شما لبنانی ها نمی دانید که منافع یهود وجود شکاف و دودستگی بین شما، ترویج خصومت بینتان و چند دسته بودن شماست. گرک یهود صهیونیسم نمی تواند جز گوسفند جدا شده از گله را شکار کند. خداوند شهدای امروز حادثه طرابلس را رحمت کند و به خانواده های آنها صبر عطا کند و به مجروحان شفا بدهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار