رئیس حزب دمکراسی لبنان، با هشدار درباره آینده لبنان، خواستار مذاکره و تفاهم گروه های لبنانی درباره سرنوشت و آینده این کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین ؛"طلال ارسلان" در گفتگو با این شبکه درباره وقوع دو انفجار مهیب در شهر طرابلس در شمال لبنان گفت: بی گمان، ما این جنایت وحشیانه را محکوم می کنیم. انفجارهایی که در لبنان روی می دهد موجودیت کشور و همه لبنانی ها را هدف قرار می دهد. عامل این انفجارها یکی است و از یک منبع پشتیبانی می شود و یک هدف را نیز دنبال می کند.

وی گفت: متاسفانه، برخی ها بر پاشیدن بذر نفاق و طایفه گری بین برادران اهل تسنن و شیعه در لبنان تلاش می کنند. آنها در همه مراحل گذشته در تلاش هایشان برای سوق دادن اهل تسنن و شیعه به درگیری با یکدیگر شکست سختی چه در سوریه و چه در لبنان خوردند و اکنون نیز به چنین انفجارهایی روی آورده اند که بهای آنها را مردم بی گناه لبنان می دهند.

"طلال" ارسال افزود: امیدوارم که لبنانی ها خطیر و حساس بودن مرحله کنونی لبنان و منطقه را دریابند و متوجه طرحی بین المللی باشند که میلیاردها دلار برای اجرای آن- که هدف از آن ایجاد فتنه طایفه ای و مذهبی در منطقه است- صرف شده است. باید متوجه حساس بودن مرحله کنونی شد و نباید اجازه داد کسی در دامن این فتنه ای که در حال تغییر مکان در لبنان است بیفتد. همه مردم لبنان و منطقه در معرض انواع فتنه ها قرار دارند.

رئیس حزب دمکراسی لبنان در ادامه گفت: مایه تاسف است که در لبنان درباره جزئی ترین مسئله اختلافهای ریشه ای وجود دارد. درباره برخی مسائل سرنوشت‌ساز هیچ نزدیکی در دیدگاه وجود ندارد. متاسفانه، درباره مفهوم حاکمیتی، استقلال و مقاومت دیدگاه ها به یکدیگر نزدیک نیست حتی درباره تعریف دشمن از دوست نیز دیدگاه ها به یکدیگر نزدیک نیست. بنابراین، این اختلاف‌نظرها همه چیز را در لبنان مانند دولت، پارلمان و حتی حضور در پای میز مذاکره را تحت الشعاع قرار داده است. امروز، لبنان دولت ندارد. پارلمان صرفاً به علت لجاجت و عنادورزی گروه های لبنانی تعطیل است. مفهوم حضور در میز مذاکره تهی شده است زیرا حتی درباره راهبرد دفاعی و امور مطرح در میز مذاکره اختلافهای ریشه ای وجود دارد. این امور سرنوشت لبنان را تعیین می کند.

"طلال ارسلان" تصریح کرد: ما به شدت نیازمند برگزاری کنفرانس جدید در لبنان هستیم زیرا نظام سیاسی موجود سبب دو دستگی طایفه ای شده و خواهد شد. این نظام سیاسی رویارویی بین طوایف و مذاهب و فساد مالی را که در طبقه سیاسی لبنان به شدت رخته کرده است تشویق می کند. بنابراین، اگر این مسائل عمده با جدیت و بدون تکیه به خارج مطرح نشود، اوضاع دشوارتر خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا عربستان سعودی به لحاظ اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی و نظامی در داخل لبنان فعال است یا خیر گفت: متاسفانه، از زمان صدور قطعنامه هزار و پانصد و پنجاه و نه در سال دو هزار و چهار هدف تلاش ها و تهدیدهای سازمان های اطلاعاتی منطقه ای و بین المللی قرار گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار