مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از دستیابی به برنامه افزایش تولید نفت در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و گفت: عملیات اجرایی تحقق این هدف با تعمیر برخی چاه های تولیدی در میدان های نفتی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالمحمد دلپریش با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اولویت مهندس زنگنه برای احیای ظرفیت تولید نفت خام کشور به میزان سال ١٣٨٤ به عنوان قدم نخست، برنامه ریزی های تولید نفت، متناسب با ذخایر موجود و برخورداری کشور از افزایش قدرت اقتصادی، امنیتی و سیاسی، انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن (سه تا چهار ماه آینده) می توانیم به ظرفیت تولید نفت براساس برنامه مصوب سال ١٣٩٢، برای تولید روزانه حدود چهار میلیون بشکه، دست یابیم.
 
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت: تولید از میدان های مختلف سراسر کشور در مناطق نفت خیز جنوب، اروندان و نفت مرکزی هم اکنون در حال انجام است ولی تولید برخی از میدان ها محدود شده بود که برای دستیابی به افزایش ظرفیت تولید از این میدان ها نیز به ظرفیت مورد نیاز برمی گردد.
 
دلپریش تصریح کرد: با توجه به ویژگی میدان ها، برخی از آنها در صورتی که کاهش تولید داشته باشند و مجددا بخواهند تولیدی شوند نیاز به اقدام های تعمیراتی دارند که تعداد این میدان ها بسیار کم است و معمولا بسته نمی شوند، زیرا در صورت بسته شدن، ستون نفت چاه سنگین می شود و برای تولید مجدد با انجام عملیات مختلف، نفت موجود در چاه باید سبک شود.
 
وی تصریح کرد: تعمیرات اساسی تاسیسات بسیاری از میدان ها با توجه به کاهش تولید نفت انجام و هم اکنون بخش عمده ای تاسیسات تعمیر شده است و آماده تولید هستند.
 
به گزارش شانا، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برنامه درازمدت مهندس زنگنه برای  کسب جایگاه دوم تولید نفت در اوپک گفت: هم اکنون طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید از میدان های نفتی و گازی در درست اجرا است و از جمله میدان های غرب کارون شامل، میدان های آزادگان جنوبی و شمالی، یادآوران و آذر که در یک تا دوسال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.
 
دلپریش با بیان این که هم اکنون روزانه ٧٠ هزار بشکه نفت از میدان های آزادگان و یادآوران تولید می شود، گفت: افزایش میزان تولید نفت زودهنگام یادآوران و آزادگان شمالی امسال در برنامه شرکت ملی نفت قرار دارد.
 
بر پایه این گزارش، با توجه به اولویت افزایش ظرفیت تولید نفت در برنامه وزیر نفت دولت یازدهم، مهندس زنگنه در نخستین روز کاری خود در وزارت نفت، تهیه برنامه بازگشت به ظرفیت تولید سال ٨٤، پیگیری سوخت زمستانی، پیگیری افزایش صادرات و اطمینان از ادامه فروش نفت را در دستور کار قرار داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، افزایش ، ظرفیت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار