علت اين افزايش قيمت بالا رفتن نرخ نهاده‌هاي دامي تا 47 درصد بوده و چنان چه اين وضع ادامه يابد قيمت هر كيلو مرغ به 10 هزار تومان نيز افزايش مي‌يابد.

مقدم‌نيا رئيس اتحاديه توليدكنندگان مرغ گوشتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب بالا گفت: تفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله‌اي موجب شده تا نهاده‌هاي دامي وارداتي از گمركات كشور ترخيص نشود چرا كه بر سر قيمت آن‌ها در بازار توافقي وجود ندارد. 
 
وي افزود: عمده اين نهاده‌هاي دامي با ارز مرجع وارد شده در حالي كه در هنگام فروش و توزيع آن وارد كنندگان خواستار فروش آن به نرخ ارز مبادله‌اي مي‌باشند.
 
وي با اشاره به اين كه علت گراني مرغ كمبود نهاده‌هاي دامي در بازار است اظهار داشت: بهتر است دولت ظرف روزهاي آينده در خصوص تفاوت نرخ ارز مبادله‌اي و مرجع براي خريد و فروش نهاده‌هاي دامي را تعيين تكليف كند تا توليدكنندگان مرغ از بلاتكليفي خارج شوند. 
 
وي با اشاره به افزايش 25 درصدي قيمت مرغ گفت: علت اين افزايش قيمت بالا رفتن نرخ نهاده‌هاي دامي تا 47 درصد بوده و چنان چه اين وضع ادامه يابد قيمت هر كيلو مرغ به 10 هزار تومان نيز افزايش مي‌يابد.
 
وي به نمايندگي از توليدكنندگان مرغ گوشتي از دولت جديد خواست تا هر چه سريعتر وضعيت جابه جايي ارز مرجع و مبادله‌اي را در خصوص خريد و فروش نهاده‌هاي دامي تعيين تكليف كند تا در نيمه دوم سال كه ميزان مصرف مرغ افزايش مي‌يابد شاهد كمبود و گراني بيش از پيش اين كالاي پروتئيني در كشور نباشيم. 
 
رئيس اتحاديه توليدكنندگان مرغ گوشتي با اشاره به اين كه براساس بودجه سال 92 پايه ارز براي واردات كالاهاي اساسي و نيز نهاده‌هاي دامي 2 هزار و 400 تومان گذاشته شده اظهار داشت: دولت بايد قيمت سقف و كف خريد نهاده‌هاي دامي را براي توليدكنندگان مشخص كند تا وضعيت بازار مرغ در كشور بهبود يابد.
برچسب ها: مرغ ، قیمت ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار