به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ براساس این تحقیق جدید که برروی حدود 40 دانش آموز انگلیسی مقطع اول دبستان صورت گرفته، دانشمندان با اسکن مغزی آنها متوجه شده اند که از میان آنها تعدادی که مهارت خواندن و نوشتن ضعیفتری داشته اند دارای اندازه کوچکتری از قسمت پردازش زبان در مغزشان هستند.
گفتنی است؛ براین اساس دانشمندان همچنین دریافتند که ماده سفید مغزی و ارتباط آن بویژه با قسمت های سمت چپ مغز که مرکز استقرار واحد پردازش زبان و مهارت های آموزشی است در بروز این اختلال بسیار مؤثر است.
دانشمندان مدعی هستند با استفاده از این روش حتی می توانند قبل از رفتن کودک به مدرسه از میزان پیشرفت او در درس و مهارت های خواندن و نقشش آگاهی پیدا کند.
دانشمندان در حال بررسی چگونگی به وجود آمدن این عارضه در دوران جنینی هستند تا مانع از پیش آمدن آن و افت درسی کودکان در سالهای اولیه مدرسه شوند./ح