زنان روستایی حلقه های گمشده توسعه کشاورزی

زنان روستائی به عنوان بازوی توانا و قدرتمند توسعه کشاورزی روستاها هستند که می توانند اثرات بسیار مثبت در این راستا داشته باشند.

الیاس ظهوری کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش زنان در مديریت شرایط اقتصادی روستا همراه مردان گفت : زنان روستائی به عنوان بازوی توانا و قدرتمند توسعه کشاورزی روستاها هستند که می توانند اثرات بسیار مثبت در این راستا داشته باشند.

وی گفت:زنان روستایی در فعالیت های کشاورزی، منابع روستایی و خدمات در مناطق روستایی به عنوان تولید کننده نقش کلیدی دارند و از این نظر در بهره وری اول هستند.

این کارشناس با بیان آمارهای موجود در خصوص فعالیت زنان روستایی اظهار داشت :در حال حاضربه طور متوسط ،بالغ بر 45 درصد از زنان روستایی در قالب خوشه های کاری از طریق صندوق های اعتبارات خرد و تعاونی های روستایی زنان مشغول به کار هستند.

ظهوری ادامه داد :عضویت زنان در تعاونی ها به آنها در دریافت تسهیلات جهت تامین نهاده های کشاورزی موردنیاز، فروش محصولات و فرآوری برخی تولیدات بمنظور افزایش بهره وری کمک می کند.

این کارشناس اقتصاد روستایی با بیان اینکه دستیابی به مزیت تولیدات انبوه دربخش کشاورزی نیازمند توجه به تمام منابع در روستا به ویژه منابع انسانی است تآکید کرد : توجه به توانایی زنان روستایی سبب افزایش کارآیی و صرفه های اقتصادی حاصل ازایجاد ارتباط متقابل،همکاری ورقابت سالم بین تولید کنندگان می شود.

وی در پایان گفت : زنان روستايي بازوي تواناي توسعه کشاورزي روستاها هستند که استفاده از این بازوهای توانا در بازاریابی و توزیع در سطح ملی وفراملی سبب حفظ روستاها در راستای توسعه کشاورزی می شود.

برچسب ها: روستا ، زنان ، گمشده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار