متخصصان ایمنی محیط به افراد توصیه می کنند تا مراقب وسایل خانه که آنها را به سقف و یا دیوارها محکم کرده اند باشند تا خطراتی افراد خانواده و یا همکاران در محیط کار را تهدید نکند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، افراد برای تزئین و یا استفاده ی بهتر از فضای اتاق ها معمولا از وسایلی مانند کتابخانه های دیواری، تابلوها، لوسترها، آویزها و تاب ها و میله های بارفیکس که به در اتاق ها قفل می شوند استفاده می کنند.

گفتنی است: این وسایل اغلب پس از طی مدت زمانی دچار سستی به خاطر وزن و یا فشار وسایلی که در آنها است به همراه وارد شدن نیروی جاذبه زمین و یا حوادثی مانند زلزله های خفیف می شوند.

بررسی ها نشان می دهند: در این مواقع حتی قرار دادن یک جلد کتاب اضافی در کتابخانه نیز می تواند منجر به فاجعه و سقوط کتابخانه شود.

متخصصان توصیه می کنند تا افراد به طور دوره ای نسبت به بررسی میخ ها و بست های اشیاء مختلف بویژه لوسترهای سنگین اقدام کنند و همینطور دیوار و فرورفتگی ها و ریختگی گچ های اطراف پیچ ها را نیز جدی بگیرند.

متخصصان توصیه می کنند تا افراد مانع از بالا رفتن کودکان خردسال از وسایلی مانند کتابخانه ها، میزها و دراورها شوند، سلامت و ایمنی آنها به خطر نیفتد./ح

برچسب ها: آوار ، ایمنی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.