نمایش "نیم وجبی" که این روز ها در تالار هنر روی صحنه است با استفاده از هنر اوریگامی در طراحی صحنه قدمی تازه در بکارگیری هنرهای گوناگون در تئاتر برداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر مشهدی عباس کارگردان ، نویسنده و طراح این نمایش شاد و موزیکال می گوید: در نمایش "نیم وجبی" نود درصد کار طراحی را با استفاده از تکنیک اوریگامی انجام داده ام. همواره تلاش کرده ام شکل جدیدی از نمایش را به به مخاطب معرفی کنم و این را می توانید در کارهای گذشته ام نیز ببینید. 

وی با اشاره به 30 نمایشی که تا کنون برای کودکان و نوجوانان تولید کرده است ادامه می دهد: همیشه به دنبال تجربه های جدید و تاثیرگذار هستم و به همین دلیل هم از اوریگامی در تئاتر استفاده کردم.

این کارگردان تئاتر درباره گروه سنی مخاطبان نمایش اش توضیح می دهد: در بروشورمان نوشته ایم که کار ما خردسال و کودک است و جذاب برای نوجوان. اعتقاد دارم موضوع این نمایش فراگیر است. اینکه پدر و مادر چه نقش مهمی در بزرگشدن بچه ها دارند برای همه گروه های سنی است. اما شکل بیان نمایشی را خردسال انتخاب کردیم تا بتوانیم این موضوع را با زبانی ساده تر بیان کنیم . اگر افراداز سن خردسالی قدردانی از والدین را بیاموزند اثر تربیتی بزرگی برجای گذاشته ایم.

و ادامی می دهد: مدت هاست که تولید تئاتر برای خرسالان نادیده گرفته می شود در حالی که خوراکی که این گروه سنی از تئاتر می گیرد کاملا با گروه سنی کودک متفاوت است.

مشهدی عباس درباره بی کلام بودن این نمایش نیز بیان می کند: وقتی کار را بیکلام تولید کردیم این نگرانی را داشتیم که با مخاطب ارتباط نگیرد اما در هفته اول اجرا با شگفتی کامل روبرو شدیم. من هر روز در میان تماشاگران حضور دارم و بی اغراق می گویم در تمام مدت نمایش ، تماشاگر با سکوت کامل اجرا را همراهی می کند و این برای من موفقیت بزرگی است.

کارگردان این نمایش زنده-عروسکی درباره استفاده از موسیقی ایرانی در نمایش اش می گوید: تمام سعی مان را کرده ایم که کار با استاندارد های بین المللی مطابقت داشته باشد و بتواند با هر مخاطبی از هر جای جهان ارتباط بگیرد اما یکی از نکاتی که برایم اهمیت داشت معرفی موسیقی نواحی مختلف ایران بود. در این نمایش 4 لالایی استفاده شده است که هر کدام از یکی از اقوام ایرانی گرفته شده و موسیقی آن به 4 نواحی شمال ، جنوب ، غرب و شرق کشورمان اشاره دارد.

نمایش "نیم وجبی" با بازی بهناز مهدی خواه و حمیدرضا حسینعلی ساعت 18 هر روز غیر از شنبه ها در تالار هنر روی صحنه می رود و در سه روز اول اجرای خود با استقبال مخاطبان روبرو شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.