یکی از وکلای حقوقی دولت انگلیس روز پنجشنبه از آغاز تحقیقات کیفری پلیس این کشور درباره درز اسناد محرمانه ای که ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار داشت، به روزنامه گاردین خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ، جاناتان لیدلو گفت : از نظر پلیس اطلاعاتی که افشا شده است، بسیار حساس است و افشای آن به امنیت عمومی آسیب می زند، بنابراین پلیس تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کرده است.
وی این سخنان را در دادگاه عالی لندن بیان کرد. دیوید میراندا، شریک برزیلی گلن گرینوالد، گزارشگر گاردین - کسی که به اسنودن کمک کرد اسناد محرمانه خود را افشا کند- شکایت خود را برای توقف بررسی بیشتر پلیس درباره اطلاعاتی که از وی گرفته شده است، به این دادگاه ارائه کرد. 
بر اساس حکم دادگاه عالی لندن، پلیس این کشور تنها برای دفاع از امنیت ملی و تحقیق درباره هر گونه ارتباط احتمالی اطلاعات موجود در این اسناد محرمانه با فعالیت های تروریستی، می تواند آنها را بررسی و تجزیه و تحلیل کند. 
در همین حال، وزارت کشور و پلیس انگلیس (اسکاتلندیارد) برای ادامه تحقیق درباره اسناد محرمانه ای که ادوارد اسنودن افشا کرده است، باید در جلسه بعدی دادگاه که امروز (جمعه) برگزار می شود، مدارک بیشتری در خصوص تهدیدهای احتمالی ناشی از انتشار این اسناد ارائه کنند. 
میراندا یکشنبه به مدت نه ساعت بی آنکه اتهامی به وی وارد شود در فرودگاه هیثرو بازداشت شد. ماموران انگلیسی لپ تاپ، گوشی همراه، کارت حافظه و چند لوح فشرده وی را توقیف کردند. وی روز دوشنبه به ریودوژانیرو بازگشت. 
 گرینویلد روز سه شنبه در برزیل گفت از انتشار اطلاعاتی که در اختیار دارد دست برنخواهد داشت. 
وی به اسنودن - که از روسیه پناهدگی موقت گرفته است- کمک کرد برنامه های جاسوسی مخفی آژانس امنیت ملی آمریکا و ستاد ارتباطات دولت انگلیس را در چند گزارش در روزنامه گاردین افشا کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار