موسسه مودیز در صدد کاهش رتبه اعتباری بزرگترین بانکهای آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، موسسه اعتبار سنجی مودیز هشدار داده که ممکن است رتبه اعتباری شش بانک بزرگ آمریکا را کاهش دهد و اگر آنها در آینده با مشکل مواجه شوند، احتمال آنکه دولت فدرال  به آنها کمک کند کمتر است.

این موسسه اعلام کرد، بانکهای گلدمن ساچ، جی پی موردگان چیس، مورگان استنلی و ولز فارگو با احتمال کاهش رتبه اعتباری مواجه اند. رتبه اعتباری بانک آو آمریکا و سیتی گروپ نیز تحت بازنگری است. قبلا به بانکای استیت استریت و بانک آو نیویورک نیز درباره احتمال کاهش رتبه اعتباری شان هشدار داده شده بود.

بازنگری دومین موسسه بزرگ اعتبار سنجی در رتبه اعتباری بزرگترین بانکهای آمریکا در پی اظهارات مشابه استندارد اند پورز موسسه رقیب آن در ماه ژوئن صورت می گیرد و این در زمانی است که دولتها در حال بازبینی مقررات بانکداری و تلاش برای جلوگیری از تکرار برنامه های نجات مالی در زمان بحران اعتباری اند.

کاهش رتبه اعتباری هزینه سرمایه را برای شرکتهای سرمایه گذاری بانکی افزایش می دهد. موسسه مودیز سال گذشته به علت کاهش اعتبار پانزده بانک بزرگ جهان با موجی از انتقادها مواجه شد.

استندارد اند پورز در ماه ژوئن گفت، بانکهای آمریکا هنوز بزرگتر از آنند که ورشکست شوند و شعب فعال آنها هنوز ممکن است کمکهای مالی دولت را دریافت کنند اما ممکن است رتبه اعتباری شرکتهای سرمایه گذاری را کاهش دهد که منعکس کننده این احتمال خواهد بود که دارندگان اوراق بهادار آنها باید زیان حاصل را به دوش بکشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار