رسانه های آمریکایی اعلام کردند باب فیلنر شهردار سن دیه گو به عنوان بخشی از قرارداد با مقامات شهرداری در ارتباط با شکایت یکی از مشاوران سابق به علت آزار جنسی استعفا خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لس آنجلس تایمز، اما یکی از وکلای شاکی اعلام کرد موکلش بخش از این قرارداد نیست و انتشار گزارش ها را درباره استعفای فیلنر از سمتش در ازای پس گرفتن شکایت رد کرد.

گلوریا آلرد در کنفرانسی خبری در لس آنجلس گفت: برای شهری همانند سن دیه گو مناسب نیست که به کسی که آزار جنسی مرتکب شده است کمک مالی کند تا او بتواند با قربانیان آزار جنسی مبارزه کند.
 

او گفت: در حالی که ما به شدت از استعفای شهردار حمایت می کنیم اما امیدواریم هر قراردادی که بین شهردار و مسئولان شهر حاصل می شود شامل پرداخت پول به شهردار برای انجام کارهای قضایی اش نباشد.
 

فیلنر در بحبوحه گزارشها درباره آزار جنسی مشاور سابق خود تحت فشار فزاینده قرار گرفت تا به عنوان شهردار بزرگترین شهر لس آنجلس استعفا کند.

او به مدت چندین هفته در مقابل درخواست ها برای استعفا مقاومت کرد.

فیلنر 70 ساله در ماه نوامبر به عنوان نخستین شهردار دمکراتیک سن دیه گو طی دو دهه انتخاب شد.

اگر فیلنر استعفا کند، طی 90 روز انتخاباتی ویژه برای تعیین جایگزین او برگزار خواهد شد.
یان گلداسمیت دادستان سن دیه گو اواخر روز دوشنبه از این قرارداد خبر داد اما در عین حال گفت محتوای این قرارداد تا زمان ارائه شدن در جلسه شورای شهر در روز جمعه مخفی خواهد ماند.

این توافق پس از سه روز گفتگو با حضور وکلای فیلنر و آلرد ، آیرین مک کورمک جکسون حاصل شد.

آلرد گفت در نخستین روز مذاکرات حضور داشته است ، نشستی که قاضی بازنشسته فدرال در آن به عنوان میانجی حضور داشت اما در نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه غایب بود.

او گفت میانجیگری بین موکل او و وکلای فیلنر در جریان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار