مقامات انتخاباتی پاکستان اعلام کردند نتایج غیررسمی انتخابات میان دوره ای نشان می دهد حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز (PML-N) بیشتر کرسی ها را در پارلمان ملی و شوراهای ایالتی کسب کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، انتخابات میان دوره ای برای 41 کرسی از جمله 15 کرسی پارلمان ملی و 26 کرسی شوراهای ایالتی روز پنجشنبه در سراسر این کشور برگزار شد. شمارش آراء هنوز هم در برخی حوزه های انتخاباتی ادامه دارد و آمارهای غیررسمی حاکی است حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز 18 کرسی از 39 کرسی شورای های ایالتی را کسب کرده است.

حزب مردم پاکستان نیز سه کرسی را در پارلمان ملی این کشور کسب کرده و حزب تحرک انصاف (PTI) یا جنبش عدالت دو کرسی خود را در پارلمان ملی به رقبا واگذار کرده است.

در اسلام آباد ، حزب تحریک انصاف کرسی خود را در پارلمان ملی حفظ کرده و نامزد حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز را با فاصله اندک حدود پنج هزار رای شکست داده است.

از سوی دیگر حزب ملی عوامی پاکستان توانسته است کرسی پارلمان ملی را در شهر پیشاور کسب کند. حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز در شمال غربی و جنوب غربی این کشور عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته است و شمارش آراء تا این لحظه نشان می دهد که این حزب در هیچ یک از حوزه های انتخاباتی آراء مناسبی کسب نکرده است.

کمیسیون انتخابات پاکستان پس از اطلاع از این که در دو حوزه انتخاباتی پارلمان ملی زنان موفق به شرکت در انتخابات نشدند ، دستور رای گیری مجدد در این حوزه ها را در شمال غربی کشور صادر کرده است.

اگرچه نتایج انتخابات میان دوره ای پاکستان تاثیری بر دولت مرکزی و چهار استان این کشور به دلیل جایگاه ویژه آنان ندارد اما در هر صورت آزمونی برای سنجش میزان محبوبیت احزاب مخالف و حاکم به شمار می رود.

مجموعا 519 نامزد برای کسب 41 کرسی - 15 کرسی پارلمان ملی و 26 کرسی شوراهای استانی - با یکدیگر رقابت کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار