جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اساتید بسیجی را چراغ های روشن راه و دارای منطق فکر برتر دانست و گفت: مسئولان نظام نیازمند طراحی استقلال فکری توسط اساتید بسیجی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سردار سرتیپ حسین سلامی در اختتامیه اجلاس چهاردهم با اشاره به اینکه مبدأ استقلال ملی، استقلال فکری است، گفت: اساتید بسیجی بنای هویت و اعتبار و دامنه شخصیت جامعه را در اذهان شکل می دهند.

وی بسیج و استادان بسیجی را معماران اندیشه ها دانست و اظهار داشت: معیار اندازه گیری وسعت اندیشه به مقیاس های جغرافیایی محدود نمی شود.

وی افق های بلند تفکر، آرمان ها و اندیشه ها را نشان دهنده وسعت و شکوه یک ملت دانست و افزود: واقعیاتی که در زمین رخ می دهند، انعکاس حقایقی است که در ذهن ها نقش یافته اند.

سلامی ابراز داشت: اساتید بسیجی بنای هویت و اعتبار و دامنه شخصیت یک جامعه را در اذهان شکل می دهند.

وی با اشاره به اینکه مبدأ استقلال ملی، استقلال فکری است، گفت: جدال بر سر تولید آینده در همه ادوار تاریخ بوده است و اگر یک ملت آینده خود را نسازد دیگران آینده آن کشور را رقم خواهند زد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فراگیری میدان یک ایده و مکتب در جهان، بیان کرد: برای فراگیری یک مکتب باید دید آن ایده تا چه اندازه به میدان واقعیت متصل است و واکنش نظام جهانی نسبت به آن چگونه است.

وی با بیان این پرسش که چرا وقتی انقلاب اسلامی نظم کهنه نظام جهانی را فروریخت توسط همه قدرت های جهان به چالش کشیده شد؟ گفت: وقتی انقلاب اسلامی منظومه ای از زیرساخت تمدن جدید ارائه داد، قدرت های متضاد دوران در این موضوع علیه ایران متحد شدند.

وی با اشاره به اینکه هر پدیده ای ظرف وقوع و میدان تاثیری دارد، اذعان داشت: انقلاب اسلامی در ظرف اجتماعی و طبیعی ایران به وقوع پیوست اما شعاع نفوذ آن دل های مردم جهان را در نوردید و این راز اتحاد شرق و غرب علیه ایران است.

این ارشد سپاه با بیان این نکته که ما معتقد به قدرت منطق هستیم در حالیکه دشمن منطق قدرت را می شناسد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از قدرت منطق در جهت پیشرفت خود استفاده کرد اما دشمنان با منطق قدرت به نبرد با ایران برخاست و این امر در ترور دانشمندان هسته ای کشور نمایان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به این مطلب که نظام اسلامی وقتی نگاه مستقل ملی را بنا کرد جهان قدرتمند در برابر این پدیده فرهنگی از منطق قدرت سخت استفاده کرد، افزود: وقتی توانستیم به تدریج ارکان خوداتکایی ملی را ایجاد کنیم دشمن با تحریم اقتصادی به نبرد با ایران برآمد.

وی با بیان اینکه تهدیدات علیه ایران در سال های اخیر شکلی جهانی به خود گرفته و در مقیاس جهانی بر ما اعمال می شود، گفت: دشمن در اعمال راهبرد، توقف ناپذیر است و اگر در این استراتژی شکست بخورد تولید راهبرد جدید می کند ولی در اصل اعمال تهدیدات باقی می ماند.

سلامی با اشاره به اینکه دل بستن به تفکر دشمن و اینکه خود را در فضای تعامل با ما تعریف کند، امکان پذیر نیست، بیان کرد: نسبت دشمن با ما در نزاع نزدیک شوندگی است و این مواجه دو برخورد متضاد نسبت به یکدیگر است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در میدان تقابل با نظام در پی گرفتن آزادی ایران است، گفت: دشمنان قصد دارند با مهار کردن شعار نفوذ انقلاب اسلامی در اتفاقات اخیر صورت گرفته در منطقه، سیاست های جنگ افروزانه خود را تعقیب نمایند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته اجازه نداده ایم راهبردهای دشمن در منطقه به موفقیت برسد، خاطر نشان ساخت: امروز در عرصه تولید علم و فن آوری هستیم و اقتدار علمی ضامن اقتدار در دیگر عرصه ها است.

جانشین فرمانده کل سپاه به جنبش علمی و اقتدار علمی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره ای داشت و افزود: میدان ذهن دانشجویان، میدان تحصیل فکری اساتید است و اساتید بسیجی نیز با ورود به شخصیت دانشجویان خود می توانند افق های جدیدی را ایجاد نمایند./س


برچسب ها: جانشین ، فرمانده ، کل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.