رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ارتباط جدی اساتید بسیجی و دانشجویان در حلقه های علمی، گفت: حلقه های علمی فرصتی مناسب درراستای تحول در فضای علمی و فرهنگی کشور است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر سهراب صلاحی در اختتامیه باارائه گزارشی از عملکرد چهاردهمین دوره اجلاس سراسری، گفت: در این دوره از اجلاس با شعار تحول در علوم انسانی، تمدن نوین اسلامی، 15 مقاله در صحن عمومی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه به کارگروه تحول در علوم انسانی تاکنون 180 نظریه در این خصوص ارسال شده که 140 مورد از آن ها در حال تحقیق است و 63 مورد از این نظریه ها مطرح و داوری شده است، افزود: از مهرماه سال جاری این نظریات وارد گروه های علمی مربوطه می شود.

صلاحی اساتید ارزشی و دغدغه مند را بهترین اشخاصی دانست که می توانند در عمران انسانی نقش بسزایی داشته باشند و گفت: در این گروه های علمی، در نخستین مرحله با ارائه نظریات، نظرات اندیشمندان اسلامی با مباحث علوم اسلامی در فاز دوم بازخوانی و در فاز سوم نیز نظریه ها بر مبنای مبانی اسلام تولید خواهند شد.

وی با بیان فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تحول در علوم انسانی نباید در انحصار بسیج اساتید باشد و تا زمانی که تا بسیج به این مقوله وارد نشده است، صورت نخواهد پذیرفت، تصریح کرد: در بحث ایجاد تمدن نوین اسلامی، اساتید مسلمان دانشگاه های جهان را ساماندهی کرده و با ارائه برنامه ای 10 ساله این اقدام اساسی توسط اساتید دانشگاه های داخل و اساتید مسلمان دانشگاه های خارج از کشور پیگیری می شود.

این مدرس دانشگاه امام حسین(ع) تربیت بیش از 100 نفر از اساتید به عنوان مدرس فرماندهان جنگ نرم را از دیگر دستاوردهای اجلاس سراسری بسیج اساتید دانست.

وی تاکید کرد: اتحادیه اساتید مسلمان جهان اسلام تشکیل شده است که با نیروهای ارزشی داخل کشور مدیریت خواهد شد.

وی بااشاره به حلقه های علمی بیان کرد: در این حلقه های علمی با هدایت علمی موضوعات مرتبط با نهادها، ادارات و سازمان ها می توان در حل مشکلات جامعه تا حد زیادی تاثیرگذار بود.

صلاحی با اشاره به ارتباط جدی اساتید بسیجی و دانشجویان در حلقه های علمی، گفت: نیاز داریم که در هر دانشگاهی 100 حلقه علمی با کمترین بضاعت مادی و مالی دنبال شود.

وی حلقه های صالحین بسیج اساتید را برترین حلقه ها در کشور دانست و ابراز داشت: در حلقه های صالحین مبانی معرفتی در خصوص تحول در علوم انسانی و تمدن نوین اسلامی مطرح شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: امروز باید با سازماندهی بیشتر نسبت به گذشته کار کرد تا اقتدار نظام بیش از پیش قوی تر شود./س


برچسب ها: رئیس ، سازمان ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.