جامعه كشورهاي آمريكاي لاتين و حوزه كارائيب موسوم به سلاك با ۳۳ كشور عضو، با صدور بيانيه اي خواستار خلع سلاح هسته اي در جهان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاري پرنسالاتينا نوشت : 
در بيانيه سلاك كه در پايان نشست نمايندگان بلندپايه اين بلوك منطقه اي در بوئنوس آيرس پايتخت آرژانتين صادر شد، از كشورهاي عضو و ديگر كشورها خواسته شده است به تلاشهاي جامعه بين المللي براي پيشبرد مذاكره براي دستيابي به يك راهكار حقوقي جهاني در ارتباط با ممنوعيت سلاحهاي اتمي بپيوندند. 
در اين بيانيه آمده است: ما در كنار جامعه بين الملل خواستار لغو و خلع سلاح هسته اي در جهان هستيم و تنها راه اطمينان از آن هم معدوم كردن كامل آن است. 
از نظر اين بلوك منطقه اي، خلع سلاح هسته اي كامل و تمام عيار بايد به عنوان اقدامي با بالاترين اولويت مورد توجه قرار گيرد و تنها راه براي اطمينان از اينكه از اين سلاح استفاده نخواهد شد يا به عنوان تهديدي عليه ديگران بكار نخواهد رفت، محو كامل آن است. 
قرار است نمايندگان سلاك اين بيانيه را روز ۲۶ سپتامبر در نشست سران كشورهاي جهان در مجمع عمومي سازمان ملل متحد كه قرار است براي نخستين بار در تاريخ اين سازمان بين المللي به موضوع محو سلاحهاي اتمي بپردازد، ارائه كنند. 
رياست دوره اي كنوني سلاك را كوبا بر عهده دارد و مقر اين اتحاديه در هاوانا پايتخت اين كشور است. گفته می شود نزدیک به چهل نفر در این اتوبوس بودند که چند نفر از آنان زخمی شده اند. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار