رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر مصر و سوریه گفت: آمریکا باید پاسخگوی حمایت‌های خود از تروریست‌ها باشد.

"علاءالدین بروجردی" در پی حوادث اخیر مصر از جمله آزادی فرعون این کشور به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: تحولات جدید مصر معلول عملکرد اخوان المسلمین است.
 
وی افزود: علی‌رغم کار عظیمی که ملت مصر انجام داد تا به یک انقلاب واقعی تبدیل شود و به یک انقلاب واقعی دست یابند و با دادن ده‌ها شهید و با ایثارگری و جان‌فشانی تغییر مهمی در نظام حاکم مصر ایجاد شد، ولی اخوان‌المسلمین نشان داد در حفظ این امانت ناتوان است.
 
بروجردی با بیان اینکه نسبت به آینده مصر نگرانی‌های جدی وجود دارد، اظهار داشت: آزاد کردن "حسنی مبارک" رئیس جمهور سابق این کشور دهن‌کجی به انقلاب مردم مصر است.
 
بروجردی تصریح کرد: امیدواریم ملت مصر بعد از زحماتی که برای ایجاد یک تحول زیربنایی متحمل شده‌اند، بتوانند روزهای سخت را پشت سر بگذارند و آینده مصر متناسب با شئونات ملت این کشور رقم بخورد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: حکایت حمایت آمریکا از تروریست‌ها یک واقعیت تلخ و ضد حقوق بشری بوده و از مصادیق بارز تهدید امنیت جهانی است.
 
وی با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر کاخ سفید در خصوص استفاده و یا عدم استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی تصریح کرد: این رفتار آمریکا نشان از سیاست دوگانه آمریکا در ارتباط با تروریست‌هاست.
 
وی افزود: تروریست‌ها هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند و این فرضیه که آن‌ها در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشند یک فرضیه قوی است.
 
نماینده بروجرد اظهار داشت: تقویت تروریست‌ها یک عامل تهدیدکننده امنیت منطقه و جهان است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خار جی مجلس تاکید کرد: آمریکا باید پاسخگوی حمایت خود از تروریست‌های سوریه باشد.
 
بروجردی همچنین به سفر پادشاه عمان به ایران اشاره کرد و گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران با عمان همواره رابطه خوبی بوده و رابطه این دو کشور به عنوان یک رابطه خوب و نمونه در منطقه قابل توجه است.
 
وی افزود: رابطه دو کشور ایران و عمان رو به گسترش بوده و اصل گسترش در روابط دوجانبه به عنوان دو کشور همسایه حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بروجردی ، ایران ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار