موگابه ، رییس جمهوری زیمبابوه انتقادهاي غربي ها را بي ارزش خواند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ رابرت موگابه رئيس جمهور زيمبابوه پنجشنبه انتقادهاي غربي ها را بي ارزش خواند.

وي در برابر هزاران نفر از طرفداران خود که در ورزشگاهي در هراره تجمع کرده بودند سوگند خورد که قانون اساسي و همه قوانين در زيمبابوه را رعايت و از آن دفاع کند.»

مورگان چانگراي نخست وزير زيمبابوه که در اين مراسم غايب بود اين انتخابات را نمايشي بزرگ خوانده است.بسياري از کشورهاي غربي اين انتخابات را که به عقيده آنان با تخلفات زيادي همراه بود، محکوم کردند.انگليس استعمارگر سابق زيمبابوه پنجشنبه حتي تا آنجا پيش رفت که خواستار تحقيق بين المللي درباره اين انتخابات شد.

موگابه در واکنش به اين اتهامات اعلام کرد:« چند کشور غربي مي توانند ديدگاه متفاوت و منفي از روند انتخابات و نتايج آن داشته باشند . ما کار زيادي نمي توانيم براي آنها انجام دهيم . ما آنان را افرادي بي ارزش مي دانيم. آنان حق دارند نظر خود را داشته باشند.»

رئيس جمهور زيمبابوه گفت:« براي ما ، مسئله کاملا ساده است . امروز انگليس و کشورهاي تحت سلطه آن مانند استراليا و کانادا هستند که جرات مي کنند به ما بگويند انتخابات ما درست و معتبر نبوده است . امروز ، ‌اين آمريکا با آن تاريخ سراسر برده داري‌اش است که جرات مي کند صداي نکوهشگر خود را براي ما بالا ببرد و بگويد انتخابات ما درست نبوده است .»

پارچه نوشته هايي حاوي پيام هاي تبريک رهبران آفريقايي در خصوص انتخابات رياست جمهوري و محکوم کردن دخالت هاي دولت هاي غربي در امور داخلي زيمبابوه در ورزشگاه نصب شده بود.بر روي يکي از اين پارچه نوشته ها نوشته شده بود:« کدام آفريقايي تاکنون بر انتخاباتي در اروپا يا آمريکا نظارت کرده است ؟»بر روي پارچه نوشته ديگري آمده بود: « آفريقا سخن گفت، به راي آن احترام بگذاريد.»

برچسب ها: موگابه ، انتقاد ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار