پايگاه اينترنتي راديو اروپا يک اعلام کرد هواپيماهاي جنگي روسيه حريم هوايي ژاپن را نقض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بنابراين گزارش، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد دو فروند هواپيماي بمب افکن روسي روز پنج شنبه وارد حريم هوايي ژاپن شدند.

ژاپن نيز در واکنش به اين اقدام، هواپيماهاي شکاري خود را به پرواز در آورد.

به گفته سخنگوي وزارت دفاع ژاپن، اين دو هواپيماي روسي از نوع TU95 بودند که به مدت دو دقيقه وارد آسمان ژاپن در نزديکي جزيره اوکينوشيما در آبهاي ساحلي فوکو اوکا شدند.

اين حادثه بعد از ظهر به وقت محلي رخ داده است. به گفته اين سخنگو، چهار شکاري از نوع اف دو متعلق به نيروهاي هوايي ژاپن براي مقابله با هواپيماهاي روسي به پرواز در آمدند. 

وزارت امور خارجه ژاپن نيز اعلام کرد اعتراض رسمي خود را به سفير روسيه در توکيو ابلاغ کرده است. در ماه فوريه، دو فروند شکاري روسي از نوع اس يو بيست و هفت حريم هوايي ژاپن را به مدت يک دقيقه در آبهاي ساحلي جزيره هوکايدو نقض کرده بودند. اين اولين حادثه اعلام شده از اين نوع در پنج سال اخير بود. اختلافات ارضي بر سر چهار جزيره جنوب مجمع الجزاير کوريل در نزديکي هوکايدو، ژاپن و روسيه را رو در روي هم قرار داده است. اين منطقه که ژاپني ها آن را "سرزمين هاي شمالي" مي نامند در اواخر جنگ جهاني دوم به خاک شوروي سابق ضميمه شد؛ اين امر تاکنون مانع از امضاي معاهده صلح بين توکيو و مسکو شده است.
برچسب ها: حریم ، هوایی ، نقض ، جنگنده ، هواپیما ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار