معاون برنامه ریزی استاندار کرمان گفت: صندوق بیمه استان کرمان در ارزیابی های صورت گرفته اخیر رتبه سوم کشوری را به لحاظ عملکرد بدست آورده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، حاجی محمد تکلوزاده در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی استان گفت: 96 هزار هکتار از باغات شمال استان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته اند.

وی سهم یارانه دولت در سال گذشته را که از طریق کمک به صندوق بیمه کشاورزی بوده است ، یکصد و پنجاه میلیارد تومان اعلام نمود.

رئیس کارگروه اقتصادی تولیدی استان با اشاره به اینکه استان کرمان هم اکنون از نظر سطح زیر کشت باغات رتبه نخست کشور را داراست ، افزود: باید فرهنگ بیمه در بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ویژه باغداران استان به لحاظ دارا بودن باغات کشور نهادینه شود تا تولیدکنندگان این بخش با سوق به سمت بیمه، بدون هیچگونه دغدغه ای فقط به تولید ، افزایش و بهبود کیفیت محصولات خود بپردازند.

تکلوزاده ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های بعمل آمده در سال زراعی جاری بتوان با تأمین منابع مالی خسارات وارد شده به این بخش را بطور کامل پوشش داد.

مهندس خیاط حسینی ، مدیر صندوق بیمه کشاورزی شمال استان نیز با بیان اینکه در سال زراعی 91-90 مبلغ 290 میلیارد ریال غرامت به باغداران خسارت دیده شمال استان پرداخت شده است خواستار حمایت بیشتر دستگاههای مربوط از صندوق بیمه کشاورزی شد./ب

برچسب ها: بیمه ، کشاورزی ، باغات ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.