رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هدف سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را تدوین آئین نامه های نظارتی بر مصوبات بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل از  وب دا از تبریز؛ در پی سفر اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر علیرضا یعقوبی در این خصوص اظهار داشت: رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در راستای برنامه های کاری خود در جهت تدوین دستورالعمل های نظارتی بر اجرای قوانین بهداشتی و درمانی مجلس به تبریز سفر کرده اند.

وی افزود: این سفر جهت تدوین آئین نامه نظارتی و تعامل بیشتر و نظارت دقیق تر بر اجرای قانون و ارتقای سلامت به عنوان یکی از مولفه های بسیار مهم صورت گرفته که موجب قرار گیری این برنامه ها در مسیر درست خود خواهد بود که البته حضور کارشناسان وزارت بهداشت بر افزایش این تعامل کمک کرده و پیشرفت خوب این امر را تسهیل خواهد کرد.

دکتر یعقوبی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در جریان رای اعتماد مجلس به وزیر محترم بهداشت ودرمان نقش فعال و مهمی در انتخاب آقای وزیر با اکثریت آراء داشتند که یقینا سبب افزایش سیر تعاملی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی در رسیدگی و کاهش مشکلات حوزه سلامت مردم خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در خصوص انتخاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای این سفر، ابراز داشت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاه های بزرگ، دارای پتانسیل بالا و موثردر برنامه های بهداشت و درمان کشور است و نیز وجود ظرفیت مرکز مدیریت کشوری سلامت این دانشگاه با نیروی انسانی و تجارب مدیریتی بالا می تواند به عنوان بدنۀ کارشناسی کمک رسان این کمیسیون باشد.

دکتر یعقوبی در پایان یکی دیگر از اهداف عمده سفر دکتر شهریاری رئیس کمیسیون و دکتر پزشکیان عضو کمیسیون و نیز نماینده مردم تبریز ،آذرشهرو اسکو در مجلس شورای اسلامی ودیگر اعضای این کمیسیون را آگاهی از برنامه های سلامتی صورت گرفته در جریان زمین لرزه منطقه ارسباران مقارن با سالگرد این حادثه دانسته و ابراز امیدواری کرد این سفر نویدی بر کاهش مشکلات حوزه بهداشت ودرمان مردم منطقه آذربایجان شرقی باشد.

برچسب ها: درمان ، بهداشت ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار