ساختمان هاي يخي از جذابيت خاصي برخوردارند.


هتل جوکاس جروي -سوئد
زماني که در سال1990 اين هتل در سوئد افتتاح شد اولين هتل يخي در جهان بود¸و هم اکنون هم بزرگترين هتل يخي دنيا محسوب مي‌شود. کل ساختمان اين هتل حتي تختخواب ها از قطعه هاي يخ ساخته شده است. اين يخها از رود خانه اي در نزديکي اين هتل تهيه شده است که دماي ان در زمستان به هشت درجه زير صفر ميرسد. 


کليساي يخي سن پترزبورگ- روسيه
در سال 1740(انا) ملکه روسيه دستور  داد تا يک قصر بزرگ يخي را بنا کنند. افسانه ها اين طور ميگويند که او يک اشراف زاده را که باعث عصبانيتش شده بود مجبور کرد تا با يک پيش خدمت ازدواج کند و شب عروسي خود را در اين قصر يخي  بگذرانند.(به طور شگفت انگيزي اين زوج نجات يافتند.)در سال 2005 تاريخ دانان به همراه مجسمه سازي به نام  والريج گرومو اين قصر را دوباره ساختند.


جشنواره يخي پکن- چين
اين تصوير- پايان جشن سال نو "فستيوال يخ يانکينگ" چين را نشان مي دهد اين جشنواره يخ يک فستيوال مشهور زمستاني ست که در ان يک شهر ساخته شده از مجسمه هاي يخي ديده ميشود و با رنگين کماني از رنگ ها نوراني مي شود.


هتل سوريسنيوا ايگلو در فين مارک- نروژ
مشهورترين ساختمان يخي  معروف در نروژ- هتل سوريسنيوا ايگلو مي باشد. بازديد کننده گان مي توانند در کليساي کوچک اين هتل جشن ازدواج خود را برگزار کنند. مجسمه هاي يخي- نوشيدني ها در ليوان هاي يخي  اين هتل- شما را شگفت زده مي کند.


شهر ايگل ريور آمريکا
هر ساله در ماه دسامبر  داوطلبان  از شهر "ايگل ريور" گرد هم مي ايند و در 700ساعت 3000 قطعه يخ را  از درياچه محلي جدا مي کنند و انها را به شهر مي اورند و قصر عظيمي را درست مي کنند.اغازاين کار که بعدا تبديل به يک سنت شد به سال 1920 برمي گردد.


دژ "کمي" در فنلاند
بزرگترين دژ يخي دنيا اين قلعه بزرگ مي باشد که هر ساله به شکل خاصي درست مي شود. در اين دژ عظيم يک رستوران- يک هتل –يک کليساي کوچک وجود دارد.



ييلاس –فنلاند
در فنلاند يک روستاي برفي وجود دارد که هر ساله در ماه نوامبر ساخته مي شود.در ساخت اين روستاي برفي ازيک و نيم ميليون کيلو برف و سيصد هزار کيلو يخ استفاده مي شود.شما مي توانيد در هتل مستقر شويد و در رستوران يخي شام بخوريد.


سنت پال-مينه سوتا-امريکا
در سال 1885 يک گزارشگر نيويورکي با تمسخر بيان کرد که سنت پال، سيبري ديگريست و براي سکونت انسان در فصل زمستان نامناسب است. ساکنان اين شهر که به شدت ناراحت شده بودند و از امدن توريست به شهرشان نا اميد شده بودند تصميم گرفتند که جشن زمستاني برگزار کنند.اين جشن ها ساله برگزار ميشود. نکته جالب توجه ساخت قصر يخي عظيم است که هر ساله با طرح هاي متفاوتي ساخته مي شود.


هتل "دو گلاس" در کبک کانادا
تختخواب هاي اين هتل با خز پوشيده شده است و در اين هتل از کيسه خواب هاي سنگين استفاده مي شود ولي هتل موجود در امريکا فقط از يخ است. دماي هوا بين منفي 3تا 5 درجه سيلييوس مي باشد.شما براي گرم کردن خود به حرارت زيادي نياز خواهد داشت.اگر اتاق خواب شما خيلي سرد است شما مي توانيد از چشمه هاي اب گرم استفاده کنيد.


درياچه ساراناک ليک در نيويورک
ساکنان روستاي درياچه "ساراناک ليک" در نيويورک هر ساله يک قصر يخي در جشن زمستاني خود درست مي کنند. اين سنت قديمي به سال 1896 برمي گردد. در ان سال با استفاده از يخ هاي منطقه "فلور ليک" يک برج يخي ساخته شد.


هتل يخي روماني
در اولين هتل يخي در کشور روماني به دليل مسافت زياد تنها از ترامواي برقي براي حمل ونقل استفاده مي شود.اين هتل در کوهستان کارپاتيان قرار دارد و هنرمندان محلي هر ساله با استفاده از يخ هاي موجود در درياچه اي نزديک ان را مي سازند.در اين  هتل يک کليساي کوچک  مناسب براي جشن هاي زمستاني وجود دارد.


قصر يخي در مسکو-روسيه
قلعه يخي عجيب در مسکو. براي ساخت اين قلعه يخي از 220 تن يخ استفاده شده است.

برچسب ها: ساختمان ، یخی ، جذاب ، عکس ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار