دکتر محمود تابنده رئیس بیمارستان کوثر شیراز گفت: با تحقیقات صورت گرفته، ۱.۳ درصد جوانان کشور، به بیماری مادرزادی رگ های قلب دچار هستند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛دکتر محمود تابنده گفت : این بیماری خیلی شایع نیست و درصدبسیار  کمی  یعنی  از  هر ۸ هزار نفر ۱۰۳ دچار بیماری مادرزادی رگهای قلب هستند ولی   این بیماری به دلیل ناشناخته بودن از اهمیت خاصی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه آمار ابتلا به این بیماری در دنیا نیز در همین حدود است افزود: این بیماری سبب بروز ناگهانی عوارض قلبی و حتی مرگ ناگهانی می شود.

رئیس بیمارستان کوثر شیراز در ادامه، شرایط کنونی کشور از نظر تکنولوژی و پزشک و امکانات را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به پیشرفت روز به روز تکنولوژی دنیا، باید خرید تجهیزات جدید پزشکی میسر باشد که این مساله نیازمند توجه ویژه مسئو لان است.

دکتر محمود تابنده، در پایان، از ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق به عنوان یکی از کنگره های خوب کشور یاد کرد که کیفیت مقالات ارائه شده، سطح علمی و نظم آن در سطح عالی است.

ششمین همایش بين المللي قلب و عروق رضوي از  ۳۰ مرداد در مشهد آغاز شده و تا اول شهریور ادامه دارد.

در این همایش ۷۰۰ فوق تخصص داخلي و خارجي از اساتید برجسته ایران و جهان در زمینه فوق تخصص قلب و عروق، آخرین دستاوردهای روز در این زمینه را در بیمارستان فوق تخصصی رضوی بررسی می کنند./ع2
برچسب ها: بیماری ، قلب ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار