ورزش ایران و جهان از ساعت 14 روز پنجشنبه 24 مرداد تا امروز دستخوش اتفاقات زیادی بوده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مهمترین اخبار و حواشی ورزش ایران را در 168 ساعت گذشته را در زیر مرور می کنیم.
 
24 مرداد:
عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر ورزش پیشنهادی

*یکی از مهمترین اتفاقات و اخبار منتشر شده در 24 مرداد ماه، عدم رآی اعتماد مجلس به سلطانی فر، گزینه مطرح شده برای وزارت ورزش و جوانان بود.

*هفته پنجم لیگ برتر فوتبال نیز در این روز پیگیری شد تا تیم استقلال تهران با برد مقابل داماش صدر نشین شود.

*در جریان بازی های آسیایی نوجوانان در نانجینگ چین، تیم فوتبال زیر 15 ساله های ایران مقابل هنگ کنگ به برد پر گل 5 بر صفر دست پیدا کرد.

*همچنین در آخرین روز از مرحله سوم لیگ بین المللی اسکی چمن حسین کلهر، رحمت اله مقدید و سید محمود صید در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.
 
*یکی از خبرهای خروجی این روز کشیدگی رباط صلیبی رضا حقیقی بازیکن تیم پرسپولیس بود.
 
*یکی از اتفاقات روز 24 مرداد ماه برگزاری جلسه بررسی حادثه ناپدید شدن 3 کوهنورد ایرانی در منطقه برودپیک در کمیسیون فنی فدراسیون کوهنوردی بود.
 
*همچنین در هفته اول لیگ وزنه برداری در دسته 56 کیلوگرم حسن گل پرور از باشگاه ملی حفاری اول شد و در دسته 62 کیلوگرم عسگری از پیکان، در وزن 69 کیلوگرم جابر بهروزی از تیم پیکان، در وزن 77 کیلوگرم رسول تقیان از تیم پیکان، در وزن 85 کیلوگرم مرتضی بیگلری از تیم نیروی زمینی، در وزن 94 کیلوگرم میثم محبی از تیم ملی حفاری، در وزن 105 کیلوگرم کیا قدمی از تیم پیکان و در وزن 150+ کیلوگرم بهدر مولایی اول شدند.
 
25 مرداد:
از افتتاحیه بازی های آسیایی نوجوانان تا درخواست فلسطین برای اخراج رژیم صهیونیستی از فیفا
 
*یکی از اتفاقات مهم در روز 25 مرداد ماه پیگیری مسابقات لیگ برتر فوتبال بود که تیم فولاد خوزستان توانست با برد مقابل راه آهن صدرنشین شود. این در حالی بود که سپاهان مدعی، مقابل تیم انتهای جدولی فجر سپاسی شکست خورد. صبا با گسترش فولاد مساوی کرد و ذوب آهن و سایپا نیز به تساوی بدون گل رسیدند. نفت تهران نیز با نتیجه 4 بر 2 استقلال خوزستان را شکست داد.
 
در یک دیدار حساس پرسپولیس تهران با نتیجه یک بر صفر مقابل ملوان به پیروزی رسد. از حاشیه های این دیدار می توان به قطع چند دقیقه ای برق ورزشگاه آزادی در حین بازی اشاره کرد.  حساسیت این بازی به خصوص برای سرخپوشان تا حدی بود که علی دایی شاگردانش را تهدید کرده بود اگر بازی را نبرند آنها را به رختکن راه نمی دهد!
 
تراکتورسازی نیز به تساوی بدون گل مقابل مس کرمان قناعت کرد.
 
از حاشیه های این هفته لیگ برتر، قرار گرفتن وحید طالب لو س از یک فصل مصدومیت در دروازه راه آهن بود. در دیدار ذوب آهن-سایپا نیز محسن بیاتی نیا بازیکن ذوبی ها طی برخوردی که با دروازه بان تیم سایپا اشت با مصدومیت شدیدی روبرو شد.
 
*اخبار این روز حکایت از آن داشت که مدارک لازم برای گرفتن میزبانی جام ملتهای آسیا آماده ارسال به AFC شده است تا در روز شنبه این اقدام صورت گیرد.
 
*در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای رقابتهای جهانی نیز تقوی و یزدانی و در کشتی فرنگی نوربخش و بیابانگرد انتخاب شدند.
 
*رامین صفویه جودوکار تیم ملی نوجوانان کشورمان توانست در مسابقات جهانی میامی سهمیه المپیک نوجوانان را کسب کند.
 
*یکی از اتفاقات مهم در این روز درخواست اتحادیه فوتبال غرب آسیا برای تعلیق عضویت و اخراج فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی از فیفا و یوفا بود. این اتفاق یک روز پس از درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین برای نشان دادن کارت قرمز به رژیم صهیونیستی رخ داد.
 
26 مرداد:
انتخاب صالحی امیری به سرپرست وزارت ورزش و جوانان
 
*شاید مهمترین اتفاق روز 26 مرداد ماه انتخاب سید رضا صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان بود.
 
*در روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان، مصطفی قیاسی در وزن 74 کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کرد.
 
*در بازی های آسیایی نوجوانان نانجینگ فاطمه جمالی فر در رشته تنیس روی میز دختران با باخت مقابل نماینده هنگ کنگ از دور رقابت ها کنار رفت و تیم بسکتبال 3 نفره کشورمان نیز مقابل تیم کره جنوبی 15 بر 17 مغلوب شد. همچنین تیم هندبال پسران ایران نیز مقابل کره جنوبی با نتیجه 29 بر 24 شکست خورد. اما تیم فوتبال زیر 15 ساله های کشورمان مقابل عربستان به پیروزی رسیدند و این تیم را با نتیجه 5 بر صفر در هم کوبیدند. همچنین محمدحامد بزمی، شیرجه رو ایران با رکورد 401 امتیاز به فینال راه پیدا کرد.
 
* یکی از حاشیه های تیم ملی بوکس غیبت کاپیتان تیم ملی، علی مظاهری در مرحله  دوم تمرینات و اردوی تیم ملی بود.
 
*بازگشت آرزو حکیمی به تمرینات تیم ملی قایقرانی نیز یکی از اتفاقات این روز و این رشته بود.
 
*از حاشیه های فوتبالی این روز هم اظهار نظر تند محمد قاضی بازیکن استقلال نسبت به شیرینی سرپپرست تیم پرسپولیس بود.
 
27 مرداد:
عنوان سوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مسابقات جهانی
 
*از اتفاقات روز 27 مرداد ماه این بود که تیم ملی بسکتبال زیر 17 سال کشورمان در مسابقات غرب آسیا مقابل عراق به برتری 87 بر 52 رسید.
 
*یکی از مهمترین اتفاقات مهم این روز کسب مقام سوم تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در بلغارستان بود. کشتی گیران تیم ملی کشورمان در این رقابت ها موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز شدند.
 
*در بازی های آسیایی نوجوانان نانجینگ نیز تیم ملی بسکتبال 3 نفره ایران مقابل عراق به برد 21 بر 10 دست یافت. سروش امیری نیا تنیس باز نوجوان کشورمان در این بازی ها با باخت 3 بر 2 مقابل حریف خود، از صعود به مرحله یکچهارم نهایی بازماند. همچنین تیم ملی هندبال نوجوانان ایران با نتیجه 27 بر 22 مقابل عربستان تن به شکست داد. نجمه خدمتیو فاطمه کرم زاده نمایندگان ایران در رشته تفنگ بادی 10 متر به فینال رسیدند.
 
*از اتفاقات مهم دیگر در این روز قرعه کشی لیگ برتر فوتسال بود که در اصفهان برگزار گردید.
 
28 مرداد:
قهرماني تيم ملي بسکتبال زير 17 سال در مسابقات غرب آسيا
 
*از مهمترين اتفاقات روز 28 مرداد ماه، مي تون به قهرماني تيم ملي بسکتبال ايران در مسابقات زير 17 سال غرب آسيا اشاره کرد.
 
*در مسابقات نوجوانان نانجينگ نيز ميثم عبداله پور و صادق مرداني در رشته دووميداني توانستند در ماده پرزش طول به فينال راه پيدا کنند. همچنين تيم فوتبال نوجوانان ايران با برد مقابل ويتنام به مرحله نيمه نهايي راه پيدا کرد. تيم بسکتبال 3 نفره کشورمان نيز با برد نزديک 12 بر 11 مقابل ماکائو به مرحله يکچهارم نهايي صعود کرد. در رشته شنا در ماده 100 متر کرال در اين بازي ها، رهام پيرواني توانست فيناليست شود.
 
شايد مهمترين اتفاق در اين روز و در مسابقات آسيايي، مدال برنز ايمان نيک اقبال جودوکار وزن 81- کيلوگرم کشورمان بود که در واقع اولين مدال کاروان ورزشي ايران در اين بازي ها بود. همچنين شناگران ايران در 100 متر کرال توانستند به مرحله نيمه نهايي راه پيدا کنند. کامياب کريمي در 200 متر پروانه از صعود به نيمه نهايي بازماند. همچنين در مسابقات تيراندازي 10 متر تفنگ باديف مهيار صداقت ششم شد.
 
*از جمله حاشيه هاي اين روز گلايه مديرعامل باشگاه پرسپوليس به نداشتن نماينده از اين تيم در جلسه سازمان ليگ پيش از برگزاري ديدار پرسپوليس - نفت بود. رويانيان شرکت نمايندگاني از باشگاه پرسپوليس در اين جلسه را حق طبيعي اين تيم اعلام کرد.
 
*در خروجي سايت رسمي فدراسيون فوتبال در خصوص اخاذي و کلاهبرداري از اهالي فوتبال هشدار جدي به آنها داده شد. اخاذي از ان دسته از معضل هايي است که مدتهاست گربيبانگير فوتبال ما شده است.
 
*نشست خبری خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال ایران و اعلام حضور تیم شیرین عسل در لیگ برتر فوتسال به جا تیم منحل شده شهرداری تبریز نیز یکی از اتفاقات مهم در این روز بود.
 
*استعفای مسعود مهدوی نیا دبیر فدراسیون قایقرانی از رویدادهای مهم این رشته بود.
 
*اعلام برگزاری فینال جام حذفی به صورت تک بازی یکی دیگر از خبرهایی بود که بر روی خبرگزاری ها قرار گرفت.
 
*در چهارمین دوره مسابقات آسیایی کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای ایران توانست به مقام قهرمانی دست پیدا کند.
 
29 مرداد:
قهرمانی کاراته شوتوکان ایران در مسابقات جهانی
 
*از مهمترین اخبار 29 مرداد مه، قهرمانی تیم کاراته شوتوکان ایران با 10 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز در مسابقات جهانی بود.
 
*در بازی های آسیایی نوجوانان در نانجینگ، زهرا ایوبی فرد ملی پوش پرش طول ایران هشتم شد و از صعود به مرحله بعد بازماند. در رشته پرش طول مردان صادق مردانی و میثم عبداله پور به ترتیب رتبه های ششم و نهم را کسب کردند. سجاد حسن بیگی در ماده 110 متر ششم شد و از صعود به فینال بازماند اما در همین ماده شوربای دوم شد و به فینال راه پیدا کرد. همچنین در شنا و در رشته 100 متر کرال رهام پیروانی توانست فینالیست شود. در فینال دوی 1500 متر این بازی ها نیز عطا اسدی به مدال نقره دست پیدا کرد همچنین مرضیه پرورش نیا در رشته تیراندازی تراپ توانست مدال نقره مسابقات را کسب کند.
 
*در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان، 4 کشتی گیر از 5 نماینده تیم ملی کشورمان با شکست مقابل حریفان خود از این مسابقات حذف شدند.
 
*در تورنمنت فوتبال 5 نفره  نابینایان در تایلند نیز تیم ملی کشورمان توانست روسیه را با یک گل شکست دهد.
 
*از لیگ برتر فوتبال نیز خبر اینکه قاسم زارعی نژاد به عنوان مربی سپاهان منصوب شد.
 
*یکی دیگر از حاشیه های ورزش در این روز نوشته علی کریمی در کد هواداری اش بود که عنوان کرده بود. او نوشته بود: بعضی زخم ها را باید درمان کنی تا بتوانی به راهت ادامه دهی اما بعضی زخم ها باید بماند تا راهت را هیچ وقت گم نکنی!
 
*خط خوردن ناتم علی مظاهری از اروی تیم ملی بوکس به دلیل غیبتش در تمرینات، از خبرهای مهم این رشته در این روز بود.
 
30 مرداد:
پیروزی استقلالی ها مقابل بوریرام
 
*شاید بتوان مهمترین اتفاق روز 30 مرداد ماه را پیروزژی تیم فوتبال استقلال مقابل تیم بوریرام تایلند در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا دانست. تیم استقلال در این دیدار توانست با تک گل خسور حیدری که در دقیقه 2 به ثمر رساند این تیم را در ورزشگاه آزادی شکست دهد تا منتظر بازی برگشت که در 27 شهریور برگزار می شود بماند. از حاشیه های این دیدار که ممکن است به ضرر آبی پوشان پایتخت نیز تمام شود، پرتاب بطری به داخل زمین مسابقه بود که ممکن است با جریمه هایی از سوی AFC پاسخ داده شود.
 
*از مهمترین اتفاقات این روز می توان به کسب عنوان هشتمی ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان در صربستان اشاره کرد. تیم ملی کشورمان در این رقابت ها تنها یک مدال طلا کسب کرد.
 
*از حاشیه های فوتبالی در این روز ضرب و شتم داور لیگ پایه در یکی از مسابقات بود. این قضیه  باعث شد تا تیم فرخی باقرشهر به دلیل ضرب و شتم تعلیق شود.
 
*از اخبار مهم دیگر در این روز تأیید اساسنامه کمیته ملی المپیک کشورمان از سوی IOC بود.
 
*با برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ دسته اول کشور برنامه بازی های این لیگ مشخص شد.
 
*خبر افزایش 60 درصدی حقوق داوران نیز یکی از مواردی بود که رئیثس کمیته داوران آن را اعلام کرد.
 
*تیم فوتبال 5 نفره نابینایان کشورمان در تورنمنت بین المللی تایلند به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
 
*در بازی های آسیایی نوجوانان نانجینگ نیز محمدرضا بیگ محمدی در ماده 50 متر کرال سینه ایران در نیمه نهایی هشتم شد و از رسیدن به فینال بازماند. رهام پیروانی در 200 متر کرال در فینال آخر شد. تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان نیز در این بازی ها در ادامه موفقیت های قبلی خود، با نتیجه یک بر صفر تیم عراق را برد تا به فینال راه پیدا کند. همچنین تیم بسکتبال سه نفره کشورمان نیز توانست با برد مقابل فیلیپین راهی مرحله مرحله نیمه نهایی شود. تیم ملی هندبال پسران نیز با نتیجه 42  بر 26 مقابل سوریه به برتری رسید و هفتم شد. در رشته تکواندو این بازی ها نیز کیمیا جهانی در وزن 47 کیلوگرم با شکست مقابل حریف تایلندی خود از دور رقابت ها کنار رفت.
 
31 مرداد:
بازماندن تیم ملی اسکیت کشورمان از اعزام به مسابقات جهانی
 
*یکی از مهمترین اخبار روز 31 مرداد ماه، بازماندن تیم ملی اسکیت سرعت کشورمان از حضور در رقابت های جهانی به علت مشکل روادید بود.
 
*در بازی های آسیایی نوجوانان نانجینگ در رشته دوومیدانی در ماده 800 متر، ایمان طالبی و عطا اسدی به فینال راه پیدا کردند. در رشته شنای 50 متر کرال نیز رهام پیروانی و محسن مهمان نواز به نیمه نهایی صعود کرد./زر
برچسب ها: ورزش ، پنجشنبه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار