القدس العربي تاکيد کرد بايد عليه کودتاي نظاميان مصر کودتا شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي روزنامه القدس العربي چاپ لندن در مقاله امروز خود تحت عنوان " کودتا عليه کودتا "به قلم صادق بنعلال نوشت: اگر موضعگيريهاي سياسي و رسانه اي اسرائيل و عربستان را که در حمايت از کودتاي نظامي تروريستي مصر و در حمايت از کودتاي نظاميان اين کشور است کنار بگذاريم ما شاهد موضعگيري بشردوستانه مقامات عالي رتبه غرب در محکوم کردن ريختن خون افراد بي گناه هستيم. 
اگر هم ما اين انتظار را از نهادهاي امنيتي و نظامي مصر داشتيم که چنين سرکوبي را مرتکب شوند ولي تصور نمي کرديم که اين سرکوب تا اين حد آميخته با کينه توزي و نفرت باشد. بعد از اين سرکوبگري بي سابقه نظاميان مصر در تاريخ دروغين بودن تبليغات رسانه اي مورد حمايت رژيم مبارک که در اين دو سال در راستاي مخدوش کردن چهره اخوان المسلمين تلاش کردند برملا مي شود.
نويسنده با تاکيد براينکه مهمترين هدف راهبردي نظامهاي عربي دشمني با دموکراسي و ارزشهاي انساني است مي افزايد: تروريسم وحشيانه مسوولان نظامي و امنيتي مصر بيانگر تنها يک واقعيت است و آن اينکه آنها تمايل به از ميان برداشتن طرف مقابل و ساکت کردن صداي مخالف دارند و اين اقدام آنها بيانگر ديکتاتوري بودن نهاد نظامي مصر در حد اعلاي آن است. 
نويسنده اين سوال را مطرح مي کند که آيا دنياي آزاد امروز اين غصب سياسي بي سابقه و سرقت دموکراسي را خواهد پذيرفت؟
به عقيده نويسنده تا زماني که کودتا مورد حمايت اسرائيليها و عربستانيها باشد مسئولان نظامي و امنيتي مصر به دنبال راه گريزي در به رسميت شناساندن عمل انجام شده هستند.
راه حل بحران مصر توسل به غربيها و انتظار داشتن از سايرين براي ورود به مصر سوار بر تانکهايشان و به راه انداختن خونريزي و جنگ داخلي  نيست.
تنها راه اعتماد به نفس و ادامه دادن راهپيمائيها و تحصنها بدون هيچگونه سستي و خلل است تا دموکراسي مجددا به مصر باز گردد چرا که کودتاي نظامي مصر به نفع مصالح بيگانگان يعني اسرائيل و عربستان صورت گرفته است و بايد دراين راستا کودتائي عليه کودتاي نظاميان صورت گيرد.  ميان ارتش مصر نظاميان شرافتمندي وجود دارند که مي توانند اوضاع را به مسير واقعي خود بازگردانند.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، کودتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار