مهندسان و متخصصان جوان کارخانه لامپهای فوق کم مصرف اردکان توانسته اند نخستین دیود نوری پاور ال ای دی را در کشور و خاورمیانه تولید کنند .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد

مدیر داخلی کارخانه لامپهای فوق کم مصرف اردکان گفت :این کارخانه هم اکنون با تولید سالانه 100 میلیون قطعه دیود led و power led بعد از چین ، آمریکا و انگلستان چهارمین تولید کننده دیود ال ای دی در جهان است .

سعیدی افزود : محصولات این کارخانه علاوه بر کاهش 85 درصدی در مصرف انرژی برق و عمر طولانی 15 ساله و ایمن بودن نور سالانه 8 میلیارد دلار برای کشور صرفه جویی ارزی دارد .

وی گفت: روزانه بین 20 تا 30 هزار لامپ فوق کم مصرف ال ای دی در این کارخانه تولید می شود که نیاز صنایع مختلف کشور از جمله کارخانه های صنعتی ، صنایع روشنایی خانگی ، صنعتی و خیابانی را تامین می کند .

کارخانه لامپهای فوق کم مصرف اردکان سالانه 105 هزارلامپ فوق کم مصرف ال ای دی به ارزش 850 هزار دلار را به کشورهای گرجستان ، عراق و هند صادرمی کند و زمینه صادرات بیشتر محصولات این کارخانه به سایر کشورها از جمله قطر برای تامین روشنایی ورزشگاههای خود در جام جهانی آینده را فراهم کرده است .

حجازی مدیر عامل کارخانه لامپهای فوق کم مصرف اردکان هم گفت : برای راه اندازی این کارخانه که زمینه اشتغال 100 نفر از مهندسان و متخصصان را فراهم کرده است ، 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری شد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.