مدیر کل دفتر شهر و شوراهای استانداری البرز از راه اندازی شبانه روزی اکیپ های ویژه جهت جلوگیری از تخلیه غیر مجاز خاک و نخاله در کرج خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدرضا البرزی با بیان این که روزانه در کرج 10 هزار تن خاک و نخاله تولید و جمع آوری می شود اظهار داشت: با توجه به انجام ساخت و ساز و عملیات  ساختمانی در شهر کرج میزان تولید ضایعات ساختمانی افزایش زیادی نسبت به گذشته داشته است.
 
وی تصریح کرد: در این راستا اکیپ های گشت، وظیفه کنترل و نظارت بر کار کمپرسی داران و پیمانکاران خاک برداری و هدایت آنان به محل مجاز تخلیه را بر عهده دارند.
 
البرزی به دو مرکز جمع آوری نخاله های ساختمانی در منطقه حصار و مرکز دفن حلقه دره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت و ظرفیت موجود فقط پاسخگوی دو سال آینده به منظور تخلیه و انباشت نخاله های ساختمانی است بنابراین لزوم اتخاذ تدابیر لازم و ایجاد جایگاه جدید برای دپو از جمله ضروریاتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
این مسئول در خصوص اثرات مخرب رهاسازی خاک و ضایعات ساختمانی بیان داشت: این اقدام می تواند باعث بروز مشکلات، حادثه و بیماری برای شهروندان شود به گونه ای که یکی از عوامل بیماری سالک، خاک و ضایعات ساختمانی است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا مقرر گردید ظرف مدت یک ماه اداره کل محیط زیست، شهرداری کرج، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل مسکن و شهرسازی با محوریت شهرداری کرج جانمایی لازم را برای تخلیه نخاله های ساختمانی با هماهنگی این اداره کل انجام دهند. /
 

برچسب ها: تشدید ، نظارت ، تخلیه ، خاک ، نخاله ، کرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.