صادر کنندگان غیر نفتی درکشور، با وجود تحریم ها اهداف صادراتی را محقق کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی در نخستین همایش تولید، فرآوری و صادرات کشمش ایران گفت : صادرکنندگان غیر نفتی در سال گذشته توانستند اهداف صادراتی را محقق  کنند.

غیاثوند با بیان اینکه تحریم‏ها امر صادرات را به چالش کشیده بود  افزود:صادرکنندگان توانستند  با هوشیاری و غیرت خود ارز مورد نیاز کشور را تامین  کنند.

وی افزود:صادر کنندگان ایران ثابت کردند که هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد.

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی سازمان توسعه تجارت ایران  تصریح کرد: در نتیجه تحریم های سال گذشته، صادرات چهار ماهه نخست  امسال با پنج درصد کاهش مواجه شد که باید در جهت جبران این کاهش در تلاش بود.

غیاثوند در زمینه مشکلات تولید کشمش نیز با بیان اینکه تولید کشمش به روش سنتی صورت می‏ گیرد و مکانیزه نیست، اضافه کرد: انگور نیز برای خشک شدن روی زمین پهن می‏شود که سبب از بین رفتن کیفیت آن می‏شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه حمل و نقل کشمش و انبارداری از طریق گونی صورت می‏گیرد، تصریح کرد: این امر سبب زیاد شدن ضایعات این محصول می‏شودو ضمن اینکه تنوع در بسته‏بندی نیز باید مورد توجه تولید کنندگان این محصول پر ارزش باشد.

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی سازمان توسعه تجارت ایران  تاکید کرد:باغداران با اصول و روش های سمپاشی باید آشنا بوده و این قشر از جامعه نیز دارای تشکلی قوی و کارآمد داشته باشند.

غیاثوند  خاطر نشان کرد:تحریم ها و مشکل نقدینگی باید در دولت تدبیر وامید بررسی و مرتفع شود ./ب


برچسب ها: تحقق ، اهداف ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.