رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: خراسان رضوي از ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالايي در بخش معدن برخوردار است که مي توان با استفاده از اين پتانسيل ها زمينه رشد و توسعه استان را فراهم کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدبه نقل از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ناصر فخر موحدي افزود: با ۲ ميليارد و ۸۸۰ ميليون تن رتبه سوم ذخيره مواد معدني کشور و با استخراج ۲۴ ميليون و ۹۱۵ هزار تن ماده معدني در سال داراي رتبه دوم استخراج مواد معدني کشوريم.

وي افزود: تاکنون ۴۵ نوع مواد معدني از ۶۵ نوع مواد معدني موجود در کشور در خراسان رضوي شناسايي شده است. وي تصريح کرد: وجود ۶۳۲ معدن فعال با تنوع ۴۵ نوع ماده معدني، همچنين ايجاد اشتغال ۷هزار و ۶۰۰ نفر با ۲هزار و ۶۱۸ ميليارد ريال سرمايه گذاري و نيز صدور ۱۵۵ فقره پروانه اکتشاف، نويد بخش شکوفايي در بخش معدن است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي خاطرنشان کرد: مواد معدني موجود در اين استان شامل مواد اوليه مصالح ساختمان و کاني هاي فلزي همچون مس و آهن و منگنز و کاني هاي غيرفلزي شامل کائولن، زرنيخ، سيليس، پرليت، زئوليت، ورميکوليت، دياتوميت و نفلين سينيت است./ع

 


برچسب ها: خراسان ، رضوی ، رتبه ، دوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.