نشست شورای آکادمی ملی فوتبال دیروز با حضور کفاشیان، محمد نبی، علیزاده، قره خانلو، سجادی، هاشمیان، احسانی، گل محمدی و حسینی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در ابتدای جلسه دکتر علیزاده - رئیس آکادمی ملی فوتبال دستور جلسه را قرائت کرد که شامل ارائه گزارش عملکرد عمرانی و جاری، گزارش برگزاری فستیوالهای مدارس فوتبال و گزارش استعدادیابی های آکادمی ملی فوتبال بود.
سپس رضا گل محمدی معاون آکادمی طی سخنانی گفت: پس از مدتی وقفه در فعالیتهای عمرانی آکادمی به دلیل کمبود مسایل مالی، این فعالیتها از سر گرفته شد و بخشی از رختکن فوتبال ساحلی که در حال ساخت بود به پایان رسید. همچنین محوطه سازی این بخش از آکادمی هم با همکاری شهرداری منطقه 22 تهران به پایان رسیده است. عملیات ساخت ساختمان بدنسازی مرکز سنجش آکادمی هم در حال انجام است و سازه فلزی آن تا دو روز دیگر به پایان می رسد و مرحله دیوار چینی آن هم آغاز خواهد شد. در حال حاضر با دست خالی و کمبود منابع مالی در حال اجرای پروژه های آکادمی ملی فوتبال هستیم و هیچ پروژه ای را تعطیل و متوقف نکرده ایم و اگر منابع مالی تامین می شد، این پروژه ها ده ماهه به پایان می رسید. اردوی تیم های ملی مختلف هم در آکادمی ملی فوتبال در حال انجام است و آکادمی به همه تیم ها سرویس لازم را ارائه می دهد.

سپس علیزاده درباره برگزاری فستیوالهای مدارس فوتبال در استانها گفت: تاکنون فستیوالهای مدارس فوتبال در 17 استان انجام شد و تا پایان شهریور در همه به پایان خواهد رسید  و پس از آن که منتخب 6 منطقه کشور مشخص شدند به تهران می آیند تا مرحله نهایی را در تهران برگزار کنیم. این فستیوال با دستور العمل رسمی مسابقات برگزار می شود. این دستور العمل تهیه شده است و به همه استانها به صورت دستور العمل ابلاغ شده و از آنها خواسته ایم تا نظراتشان را در این باره ارائه کنند.برای همه فستیوالها در استانها ناظر اعزام شده است. مرحله نهایی این فستیوال 15 آبان ماه و در زمان حضور سپ بلاتر در تهران انجام خواهد شد.
*کفاشیان: فعالیتهای آکادمی در زمینه فستیوال مدارس فوتبال بدون توجه به مشکلات مالی پیگیری و انجام شود
 
در ادامه جلسه علی کفاشیان با تشکر از آکادمی ملی فوتبال به خاطر تداوم فعالیت هایش گفت: باید فعالیتهای عمرانی و دیگر فعالیتهای آکادمی ملی فوتبال بدون توجه به مسایل تجاری و مشکلات مالی پیگیری و انجام شود.
 
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وی در این باره گفت: در حال حاضر برنامه های تیم های ملی پایه به خوبی در رده های مختلف سنی در حال انجام است. تیم ملی زیر14 سال به مرحله نهایی رقابتهای آسیایی صعود کرده، تیم ملی زیر15 سال در حالی که فقط دو ماه است تشکیل شده به دیدار فینال رقابتهای بازیهای آسیایی نانجینگ چین صعود کرده و اگر خوب نتیجه گرفته به خاطر توجه خوبی بوده که سال گذشته به تیم ملی زیر14 سال شده و استعدادیابی خوبی که انجام گرفته و عملکرد خوب بازیکنان و کادر فنی این تیم است تیم ملی زیر16 سال هم تیم بسیار خوبی است و به مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در پاکستان خواهد رفت. این تیم به دلیل اینکه تیم زیر15 سال سال گذشته به سرمربیگری قنبرپور عملکرد خوبی داشته در حال حاضر می تواند مدعی حضور در جام جهانی نوجوانان 2015 باشد.تیم ملی زیر17 سال در ازبکستان اردو دارد و توانسته به جام جهانی 2013 امارات راه پیدا کند. در کل به غیر از تیم ملی جوانان که در عین شایستگی به جام جهانی جوانان نرفت، تیم های ملی بزرگسالان، تیم ملی زیر17 سال، تیم ملی فوتسال و تیم ملی فوتبال ساحلی به جام جهانی صعود کرده اند که موفقیت بزرگی برای فدراسیون محسوب می شود.همه اینها به خاطر توجه خوبی است به مسایل پایه ای داریم و هر ساله با کیفیتی بهتری به فوتبال پایه خدمات ارائه شود و همانطور که در گزارش شما از فستیوال مشخص است تاکنون در 17 استان فستیوال مدارس فوتبال زیر نظر فدراسیون در حال انجام است و با توجه به اینکه برای اولین بار دستورالعمل مسابقات ابلاغ نشده و ناظران و استعدادیابان را به این مسابقات اعزام کرده اید و نزدیک به 17 هزار فوتبال آموز مورد بررسی قرار گرفته اند این نوید را می دهد که در آینده بتوانیم شاهد تیم های ملی پایه بهتر از پیش باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درپایان گفت: باید نظارت، آموزش و استعدادیابی به خوبی انجام شود و مدارس فوتبال در آینده ای نزدیک زیر نظر آکادمی باشگاهها قرار گیرند.
برچسب ها: نشست ، آکادمی ، فوتبال ، کفاشیان ، نبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار