حرکت به سوي بروکراسي کم حجم و چابک، سبب رشد و توسعه اقتصادي مي شود.

کيامهر کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در رابطه با بروکراسي اداري بيان کرد: بروکراسي يا نامه نگاري نتيجه افزايش ايستگاه هاي متعدد در تصميم گيري است زماني که مقررات بيش از حد پيچيده براي انجام کارهاي مختلف وضع مي‌شود همين امر سبب شده شروع به کارهاي توليدي که از سياست هاي اصلي اقتصاد کشور مي‌باشد با مشکل روبرو شود.
وي در ادامه گفت: طولاني شدن زمان اداري باعث بي انگيزه شدن افراد به سرمايه گذاري و سوق دادن سرمايه هاي سرگردان به سمت فعاليت هاي سوداگري اعم از خريد و فروش ارز، مسکن ، سکه مي شود.
اين کارشناس اقتصادي اظهار داشت: بروکراسي حاصل بزرگ بودن حجم دولت است زيرا 80 درصد تصديگري هاي اقتصادي در دست دولت و تنها 20 درصد آن متعلق به بخش خصوصي مي‌باشد و تا زماني که اين نسبت معکوس نشود، ما شاهد بروکراسي چابک و کم حجم نخواهيم بود.
کيامهر تصريح کرد: اهميت بروکراسي در زندگي افراد انکارناپذير است زيرا مراکز تصميم گيري جامعه را اداره ميکنند به همين دليل ما بايد به سمت کوچک و کم حجم کردن آن قدم برداريم .
وي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت بروکراسي اداري بر رشد و توسعه کشور با اصلاح اين نظام شاهد افزايش سرمايه گذاري و رونق بخش اقتصادي خواهيم بود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: رونق ، بروکراسی ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار