با حضور مسئولان شهرستان دامغان بر لزوم مناسب سازی مساجد دامغان برای استفاده معلولان تأکید شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران:در نخستین جلسه کمیته مناسب سازی مساجد که با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، سر1رست مرکز تأمین و توسعه خدمات بهزیستی شهدای هفتم تیر و جمعی از مسئولان دامغانی در اداره اوقاف و امور خیریه دامغان برگزار شد بر لزوم مناسب سازی مساجد دامغان برای استفاده معلولان تأکید شد.
محمود زحمتکش، سرپرست مرکز تأمین و توسعه خدمات بهزیستی شهدای هفتم تیر در این نشست با بیان اینکه بر اساس بند دو قانون جمع حمایت از حقوق معلولان، کلیه وزارت‌خانه‌‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود، گفت: مساجد نیز از جمله اماکن عمومی هستند که باید توجه بیشتری برای مناسب‌سازی فضای آن برای استفاده معلولان مهیا شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نیز موظفند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن عمومی معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده‌اند خودداری کنند، افزود: سازمان بهزیستی مجاز است بر امر مناسب‌سازی این اماکن نظارت کرده و گزارش‌های آنها را درخواست کند.
همچنین هر کدام از نمایندگان جوامع در گزارشي با بیان اینکه وظیفه همه نهادها و سازمان‌ها به خصوص هیئت امنای مساجد است که این امکان را مناسب سازی کنند يادآورشدند: تنها در صورت تحقق این امر، جانبازان و معلولان می‌توانند به نحو شایسته از این اماکن استفاده کنند.
آنها نیز بر ضرورت تهیه مهر مناسب سازی توسط شهرداری در مرحله نقشه کشی در ساخت و ساز اماکن عمومی تأکید کرده و افزودند: اداره فرهنگ و تبلیغات می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع به روحانیون و هیئت امنا اقدام کند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار