نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه مديران و مسئولان ارشد نظام مراقب گفتار و كردار خود باشند، گفت: كلام و رفتار نقش تربيتي موثري در گوينده و مخاطب دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي درجمع استادان بسيجي كشور اظهار داشت: انسان با استفاده از چند خصلت به حقيقت ايمان دست خواهد يافت.

وي يكي از مشكلات جامعه را عدم حضور فقها به اندازه مورد نياز در جامعه دانست و تاكيد كرد: حضور اين افراد در جامعه بايد پاسخگوي نياز اعتقادي و اخلاقي جامعه باشد.

وي خاطر نشان ساخت: اگر در جامعه انساني افرادي اراده نمودند به حقيقت ايمان دست يابند بايد اراده جدي در تفقه دين داشته باشند.

وي با بيان اينكه انسان با تفقه همراه با عمل صالح مي تواند در كار انبياء الهي هم رديف باشد، گفت: از مجرا قرآن و عترت در جهت رسيدن به حقايق دين همراه با عمل بايد گام برداشت.

نماينده قزوين در مجلس شوراي اسلامي، انسان مومن واقعي را فردي دانست كه در جهت رسيدن به معنويت براساس برنامه ريزي صحيح گام برمي دارد و افزود: فردي كه اين خصوصيات را داشته باشد اگر از عالم دنيا رخت بربندد و فرصتي مجدد براي بازگشت به عالم مادي را داشته باشد اين برنامه ريزي خود را تغيير نخواهد داد.

وي با اشاره به اينكه آمادگي ملاقات پروردگار با برنامه ريزي دقيق از فهم درست دين ميسر است، گفت: صبر و پايداري در سختي ها نيز عاملي مهم در قرب الي الله است.

رئيس پيشين نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران، جايگاه صبر در آموزه هاي ديني را فاخر دانست و ابراز داشت: انسان با شناخت حقايق دين در همه فراز و نشيب ها و در حيات فردي، اجتماعي، سياسي خود ثابت قدم و استوار در كنار حق و حقيقت خواهد ايستاد.

وي با بيان اينكه امام رضا(ع) در بحث گفتار، زمام زبان خود را داشته اند، افزود: يكي از مراتب بلند آموزه هاي دين مراقبت از زبان است كه با مراقبت تحقق مي يابد.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه مديران و مسئولان ارشد نظام مراقب گفتار و كردار خود باشند، گفت: كلام و رفتار نقش تربيتي موثري در گوينده و مخاطب دارد.

وي با توجه به سخني از امام رضا(ع) مبني بر اينكه استغفار بدون اراده امري بيهوده و باطل است، تصريح كرد: انسان در امر استغفار بايد نسبت به آنچه علم دارد بايد عمل نيز داشته باشد./ز

برچسب ها: مسئول ، رفتار ، کردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.