معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سند جامع درمان معتادان بهبود یافته تا پایان شهریور امسال اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان بابک دین پرست در همایش بهبود یافتگان استان کرمان افزود: این سند به عنوان دومین سند در حوزه مبارزه با مواد مخدر است که تدوین آن انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان معتادان بهبود یافته در کشور امسال 225 میلیارد ریال برای بیمه پایه و بستری این نوع معتادان اختصاص یافته است.

وی استاندارد سازی مراکز مجاز ترک اعتیاد را از دیگر اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری اعلام و تاکید کرد: تاکنون با 80 درصد مراکز غیرمجاز در سطح کشور برخوردهای قانونی صورت گرفته و مواردی که امکان لازم را داشته در چرخه اخذ مجوز قرار گرفته اند.

دین پرست به اقدامات فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سند جامع اجرای ماموریت های فرهنگی و پیشگیری با عنوان سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوین شده که براساس آن باید در بازه زمانی سال های 90 تا 94، بیش از 40 درصد جمعیت 15 تا 44 سال کشور زیر پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار گیرند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای بررسی میزان اثربخشی اقدامات فرهنگی و پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: تعداد دستگاه های فعال در عرصه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد از 8 دستگاه به 15 دستگاه افزایش یافته است.

وی گفت: استانداری ها باید 10 درصد از بودجه فرهنگی استان را به انجام فعالیت های پیشگیری و فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهند که در برخی استان ها از جمله کرمان، این کار بخوبی انجام شده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اجرای طرح های مشخصی برای مصون سازی دانش آموزان در معرض اعتیاد، رسیدگی به دانش آموزان مصرف کننده و سوء مصرف کننده مواد مخدر و سواد آموزی به بهبود یافتگان بی سواد از جمله برنامه های جدی این ستاد در سال جاری است.

دین پرست به وجود حداقل پنج هزار و 200 مرکز درمان داوطلبانه اعتیاد در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در 18 استان کشور مرکز درمان اعتیاد ماده 16 وجود دارد که این مراکز جایگزین زندان شده اند.

به گفته وی در بخش حمایت های اجتماعی نیز اقداماتی از جمله آموزش فنی و حرفه ای به 25 هزار بهبود یافته، اختصاص پنج درصد از بودجه اشتغال کشور برای اشتغال بهبود یافتگان و ایجاد شغل برای بهبود یافتگانی که آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند، برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: کمیته زنان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در هفته گذشته به عنوان نهمین کمیته تخصصی این ستاد آغاز به کار کرده که فعالیت آن متمرکز بر روی اعتیاد زنان و خانواده های افرادی است که به دلیل مواد مخدر در زندان هستند./ز

برچسب ها: سند ، جامع ، بهبود ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.